ZADAR – S preko tisuću parkirnih mjesta u javnim garažama na Relji i TIZ-u neće upravljati, kao što su iz gradske uprave tvrdili, gradsko poduzeće Obale i lučice, već zagrebačka tvrtka Parkcom u vlasništvu Denisa Kadića i Alena Zulfikarpašića! Riječ je o tvrtki registriranoj, među ostalim, i za usluge parkiranja koja je u manje od dvije godine postojanja uspjela dobiti dugogodišnje unosne koncesije za parkiranje u čak devet hrvatskih gradova – Zadru, Sisku, Novoj Gradiški, Kutini, Rogoznici, Pločama, Pakracu, Veloj Luci, gdje su na vlasti ili HDZ ili njihovi koalicijski partneri.
Štoviše, prema informacijama iz same tvrtke, Parkcom se nalazi pred potpisivanjem novih koncesijskih poslova za javna parkirališta u Splitu, Sinju, Metkoviću, Kninu te Dubrovniku, mjestima gdje je također na vlasti HDZ ili njegovi koalicijski partneri. Zanimljivo je da se cijela akcija preuzimanja parkirališta po hrvatskim gradovima odvija samo nekoliko mjeseci pred lokalne izbore.
Podsjetimo, početkom ove godine je o načinu budućeg funkcioniranja 80 milijuna kuna vrijedne javne garaže na TIZ-u, u vlasništvu Gortan nekretnina, gradonačelnik Živko Kolega rekao:
– Grad još uvijek razmatra odluku o modelu: koncesija ili najam. Bez obzira za koji se model u konačnici odlučimo, Grad će kroz Obale i lučice biti uključen u formiranje cijena parkirališnih usluga.
Kolega se pritom pozvao na odluku Gradskog vijeća o komunalnoj djelatnosti iz 2002., prema kojoj se upravljanjem i održavanjem parkirališta, javnih garaža i kamionskih terminala može baviti jedino gradska tvrtka Obale i lučice. Dapače, rađene su ozbiljne analize (Deloitte, op.a.) prema kojima bi Obale i lučice samo od garaže na TIZ-u imale godišnji profit između 200 i 700 tisuća kuna.
Međutim, Grad se iz nepoznatih razloga odlučio odreći zarade i mogućnosti utjecanja na cijenu garažnog parkirališta te je odlukom Gradskog vijeća od 22. srpnja 2008. monopol gradske tvrtke ukinut. I to samo dan nakon pokusnog početka rada garaže u TC-u!
‘Obalama i lučicama' ostaju javne površine
Objašnjenje takve odluke zatražili smo od gradonačelnika Kolege koji nam je preko predstojnika ureda Grada Borisa Artića poručio da ipak ostaje kod prijašnje izjave(!?), dodavši da će Obale i lučice zadržati naplatu parkiranja na javnim površinama, ali kad je riječ o privatnim površinama ili garažama, dana je mogućnost da i specijalizirane privatne tvrtke obavljaju tu djelatnost.
– U ovom trenutku naše su analize pokazale da bi najam garaža koje bi Obale i lučice iznajmile uz postojeće cijene donosio gubitak koji bi se morao nadoknaditi iz gradskog proračuna. Po uzoru na druge gradove, i mi smo mišljenja da je garaže koje gradi privatni investitor bolje ne uzimati u najam, nego prepustiti tržištu, kazao je Kolega.
Na upit tko je i kada izradio analizu s novim pokazateljima, te je li za dolazak Parkcoma u Zadar bila presudna veza direktora Kadića i HDZ-a, do zaključenja broja nismo uspjeli dobiti odgovor. Ni Davor Gabud, voditelj općih poslova u tvrtki Parkcom, nije nam mogao objasniti iznenadnu prodornost Parkcoma u Zadru gdje, poznato je, dodjelu gotovo svih javnih poslova tradicionalno kontrolira HDZ.
– Ne mogu vam reći tko tu koga poznaje. Parkcom se javio na javnu ponudu Trgovačkog centra i dobio koncesiju za garažu s 401 mjestom na 10 godina. Što se tiče garaže na TIZ-u sa preko 600 parkirnih mjesta, s Gortanom smo sklopili predugovor i uskoro bismo trebali potpisati koncesijski ugovor, jer se garaža otvara početkom rujna, kazao je Gabud.