Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet objavila je nazive prvih 150 škola koje će se u sljedeće tri godine uključiti u pilot projekt “e-Škole: Razvoj sustava digitalne zrelosti škola”. U prvoj fazi, već na jesen 2015. godine, uključit će se prvih 20 škola, dok će se ostalih 130 škola uključiti početkom 2016. godine.
Odabirom prvih 150 škola, nacionalni strateški projekt e-Škole kreće u prvu fazu implementacije vrijednu 300 milijuna kuna. Javni poziv za sudjelovanje u Pilot projektu e-Škole, koji je CARNet objavio u prosincu 2014. godine, izazvao je izniman interes škola. Prijavljene škole svojim su odazivom iskazale želju za uvođenjem informacijskih i komunikacijskih tehnologija u svoje obrazovne i poslovne procese. U relativno kratkom roku, do 20. siječnja 2015. godine, prijavilo se ukupno 705 škola.
Među prvih 20 škola koje se uključuju u projekt e-škole s područja Zadarske županije ušle su Osnovna škola Jurja Dalmatinca Pag, Osnovna škola Starigrad, Osnovna škola Novigrad, Medicinska škola Ante Kuzmanića, Srednja škola kneza Branimira Benkovac, Pomorska škola i Gimnazija Vladimira Nazora.
Administrativnom provjerom utvrđeno je da 16 škola nije zadovoljilo uvjete iz natječaja, odnosno nisu dostavile svu potrebnu dokumentaciju. Također, 58 škola nije prošlo tehničku provjeru mogućnosti spajanja škole adekvatnom brzinom na CARNet mrežu, pri kojemu telekom operateri nisu mogli ponuditi spajanje određenih škola potrebnim brzinama u zadovoljavajućem roku. Sa zadarskog područja takav slučaj bila je Osnovna škola Petra Zoranića Nin, Osnovna škola Stjepana Radića Bibinje, te Osnovna škola Vladimira Nazora Škabrnja.
Reprezentativni uzorak odabran je na osnovu vrste škole (uključivanje škola različitih vrsta – osnovnih i srednjih), načelu inkluzivnosti (na osnovu indeksa razvijenosti u skladu sa Zakonom o regionalnom razvoju RH), veličine škole (uključivanje škola različite veličine – prema državnim pedagoškim standardima osnovnih i srednjih škola) i samoprocjeni škole o vlastitoj tehničkoj opremljenosti i iskustvu u primjeni IKT-a. Uz potrebnih 140 škola odabrano je dodatnih 10 škola iz razloga zalihosti, kako bi se osiguralo da na kraju pilot projekta planiranih minimalno 140 škola podigne razinu svoje digitalne zrelosti za barem jedan stupanj, bez obzira na moguća odstupanja pojedinih škola.
S odabranim školama, kao i njihovim osnivačima, pristupit će se potpisivanju ugovora s definiranim pravima i obvezama prema planu pilot projekta. Nove škole trebat će pričekati do 2019. godine kada se planira uključivanje sljedećih 700 škola u drugu fazu projekta.
Iako je veliki broj škola iskazao interes za ulazak u ovaj projekt, najveći „teret” podnijet će nastavnici. Ako oni ne budu spremni i sposobni za nove tehnologije, usluge i pristupe poučavanju, infrastruktura će ostati neiskorištena, a usluge i sadržaji razvijeni unutar projekta – odbačeni. Projekt digitalizacije škola, stoga, od nastavnika očekuje konstatno usavršavanje i rukovanje novim medijima, kako bi bili ukorak s digitalnim svijetom u kojem mnogi učenici već naveliko žive.