Krenuo je Taste and Travel Festival, festival inovacija, dobre hrane i craft piva, koji je treću godinu zaredom u Zadar donio dah revolucije koja se događa u prehrambenoj industriji, posebno u pivarstvu.
Dok je Sajam “Proizvodi hrvatskog sela” krenuo od ranog jutra, pivari su svoje kotlove i štandove “prostrli” od 17 sati, na rivi ispod šetnice. Pedeset različitih piva vrhunske kvalitete, nastalih u kućnoj radinosti, bit će razlog dolaska mnogih pivopija, što se moglo nazrijeti već na zagrijavanju u ranim poslijepodnevnim satima.
Jakov Kolega, uz Karla Vulina inicijator cijelog događanja, kaže kako se u Zadru zaista može kušati najbolje što u ovom trenutku Hrvatska nudi.
– Ovo nije sajam na kojem se prodavači nastoje riješiti svojih zaliha piva. Tu piva poslužuju ljudi koji ga kuhaju, kojima je u interesu pokazati se u pravom svjetlu, i ako naručite svoju čašu piva kod njih možete biti sigurni da se radi o vrhunskom proizvodu, serviranom u idealnim uvjetima za konzumaciju, kaže Kolega.
Krafterima pivo nije samo način zarade, već i način života. Oko ove se industrije stvorila prava supkultura, a frapantan je podatak da je prošle godine Italija izvela u druge zemlje više craft piva nego vina! Hrvatska je tek uhvatila takav val, ali je snažno zajahala na njega, pa je tako samo u posljednju godinu i pol, kaže Kolega, osnovano šest novih pivovara u Hrvatskoj.
– Težište je na intimi i druženju, zbog čega nemamo veliku pozornicu, blještavu rasvjetu… Pažljivo biramo glazbu i omogućujemo ljudima da s veseljem dolaze i odlaze odavde, kaže Kolega.
Jedan od razloga veselja su popularne cijene – sva piva nude se po cijeni od 15 kuna (3 dl) i 20 kn (0,5 l), a oni koji su craft pivo konzumirali u ugostiteljskom objektu znaju da je to daleko ispod komercijalne cijene. Nažalost, na ovogodišnjem festivalu ne sudjeluju jedine dvije zadarske craft pivovare – Brlog i Varoš. U ovom trenutku njihovo pivo nije u optimalnom stanju za konzumaciju, a u domaćem dvorištu se nisu htjeli predstaviti nedovršenim proizvodom, pa će ga nešto kasnije plasirati uobičajenim distribucijskim kanalima.
U tjedan dana Taste&Travel nudi konzumacije piva, hrane, koncerte, ali i stručne radionice za proizvođače. Karlo Vulin posebno ističe važnost konferencije “E@t: Food in the digital age”, koja će u subotu u Arsenalu lokalnim proizvođačima dati uvid u budućnost hrane i industrija povezanih s hranom iz kuta gledanja svjetskih i domaćih stručnjaka.