Ubrzo nakon našeg članka, kojim smo upozorili na dugo trajanje javne nabave, donesena je odluka o nadzoru, čime će nakon žalbenog roka biti ispunjeni svi uvjeti za početak dugoočekivane rekonstrukcije raskrižja državne ceste 306 s ulicom Put Biliga u Zadru.
Investitori jednogodišnjih radova, Hrvatske ceste, za njihov su kompletan nadzor odabrale zajednicu ponuditelja Civil engineering Zadar i Terestrika Split, koja je s ponudom od 257 tisuća kuna ispala povoljnija od zagrebačkog Instituta IGH. Dok su u HC-u vijećali oko dvije dvije ponude, građani su nam se obratili zbog nejasnoća oko novog prometnog rješenja, koje je kao i ona ranija moglo biti bolje predstavljeno javnosti, čime bi se izbjegli kasniji šokovi i neugodna iznenađenja kao što je to bilo u ulici kod zadarske bolnice.
Projekt sigurnog spoja s Bilog briga na zaobilaznicu je, podsjetimo, i ranije izazivao kritike od strane vijećnika Akcije mladih, koji umjesto klasičnog T križanja predlažu petlju. No ovaj put primjedba se ne odnosi na samo križanje, već na privoz iz gradske ulice Put biliga koja se rekonstruira u duljini od 227 metara. Prema osam godina starom projektu tvrtke Donat, prometnica će u skoroj budućnosti imati tri prometna traka, obostrane nogostupe te zeleni međupojas širine 3.50 metara, a u kojem će se vršiti denivelacija.
Upravo zbog tog pojasa, bit će onemogućeno skretanje ulijevo s gornjeg izlaza na parkiralištu, zbog čega će se vozači koji idu u smjeru centra grada morati spustiti na drugi izlaz. Tih stotinjak metara više ne predstavlja im toliki problem kao i mogući prometni čep koji će zbog toga nastati. No ono što je spornije je blokada izlaza iz tri sporedne ulice, odvojka Puta Biliga, Subotičke i Pridraške, na samu zaobilaznicu. Po završetku radova stanovnici tih ulica imat će samo jednu opciju – skrenuti prema centru grada, a ne na novi spoj.
Promjena koje donosi novo prometno rješenje svjesni su i u Mjesnom odboru Bili brig, čiji su predstavnici s bojaznima građana upoznali resornog gradskog pročelnika Darka Kasapa.
– Sugerirali smo i nadamo se kako još uvijek ima vremena da se taj zeleni pojas pomakne za nekoliko metara, kako bismo i dalje imali izlaz lijevo prema gradu. Zbog tih sporednih ulica, a i zbog lakšeg i sigurnijeg izlaza s Bilog briga, predložili smo rotor na raskrižju kod pekarne, rekao nam je predsjednik MO-a Marin Pijaca uoči skorašnjeg početka radova vrijednih 6,4 milijuna kuna.