U Gaženici je danas potpisan ugovor o izgradnji i opremanju šest brzih brodica za uspostavu hitne pomorske medicinske službe. Za razliku od brodova koji su do sada služili u ove svrhe, na kraćim relacijama poput Zadar Preko, a često nisu bili adekvatni, ova će plovila biti suvremeno opremljena ne samo za plovidbu na dužim relacijama, nego i opremom za pružanje pomoći pacijentima, ali i potragom za unesrećenima i spašavanjem na moru.

Vezovi za brodove bit će Malom Lošinju, Rabu, Šibeniku, Supetru, Dubrovniku i Zadru, u koji će biti isporučena prva brodica. Moći će primiti tri člana posade i 9 osoba, a s duljinom trupa od 15 metara moći će u idealnim uvjetima postići maksimalnu brzinu od najmanje 35 čvorova, a smanjenom brzinom može tragati za osobama na temperaturi između minus 15 i plus 40, uz stanje mora 6 (uzburkano i vrlo uzburkano).

- Grad Zadar u svom sastavu ima sedam naseljenih otoka, od kojih je najudaljeniji na 30 nautičkih milja od obale. Do sada su ovisili o redovnim i interventnim linijama s kopna, a sada dobivaju novi zdravstveni i sigurnosni standard, rekao je gradonačelnik Dukić uoči potpisivanja ugovora.

Župan Božidar Longin podsjetio je kako se ljeti broj stanovnika na otocima poveća i do 10 puta, zbog čega je infrastruktura preopterećena te je teško reagirati.
- Prije petnaestak dana pustili smo u rad brod koji prevozi hitne pacijente s otoka Ugljana i Pašmana. Prijašnji brod je u 16 godina napravio tisuće i tisuće zlatnih sati i spasio tisuće života, rekao je Longin.

Ravnateljica Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu Maja Grba-Bujević gradnju brodica ocijenila je iskorakom u pomorskoj medicini, koja kod nas ima dugu tradiciju. U srednjem vijeku postojale su karantene i skrb za mornare, a pomorske škole kapetane su učile kako svaki brod mora imati standardiziranu škrinjicu s lijekovima. Brodovi neće samo pružati bržu pomoć, nego omogućiti i bolje uvjete rada onima koji spašavaju živote. Posebno je važan segment spašavanja, jer se godišnje, rekao je državni tajnik Josip Bilaver, organizira oko 500 akcija u kojima se spasi i do 1.000 osoba.

Ministar zdravstva Vili Beroš vrlo je važnim ocijenio dostupnost biokemijskih analizatora otočanima, pomoću kojih će se ocijeniti treba li kome hitan transport u zdravstvenu ustanovu. U brodicama će se moći pratiti vitalni parametri i pružati adekvatna skrb pacijentima, a sljedeći korak je uspostava hitne helikopterske službe.

Ugovor s ministrom potpisali su Roko Vuletić i Gordana Deranja, direktori ISKRA brodogradilišta 1 iz Šibenika i Tehnomont Brodogradilišta Pula, koji su kao zajednica ponuditelja dali ekonomski najpovoljniju ponudu od 76,4 milijuna kuna. Prvi brod trebao bi biti isporučen najkasnije kroz dvije godine, i to upravo u zadarsku luku, odnosno u matičnu luku u Gaženici, a o kakvom se plovilu radi uzvanici su mogli vidjeti na oglednom brodu privezanom uz putnički terminal.