Zajednica ponuditelja, koju čine varaždinski Colas, zadarski Filius i splitski Prvi treptač, srušila je odluku Županijske uprave za ceste kojom je poništen natječaj za dvogodišnje održavanje županijskih i lokalnih cesta, težak 50 milijuna kuna.

Podsjetimo, s ponudom od 48.6 milijuna kuna Filius i partneri ispali su za 13 milijuna kuna jeftiniji od drugog ponuditelja - dosadašnjeg koncesionara, tvrtke Ceste Zadarske županije. No Povjerenstvo je odbacilo njihovu ponudu zbog neregistriranih vozila i nedovoljnog broja cestara, a kako im je druga ponuda bila previsoka, natječaj je poništen.

Dva mjeseca nakon, Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave prihvatila je oba navoda iz žalbe zajednice ponuditelja u kojoj se nalazi i bivši vlasnik Franta. Složili su se da ŽUC nigdje u natječaju nije naglasio kako ista osoba ne može obavljati posao cestara i radnika, što su Filius i partneri planirali kako bi "izbjegli rupe u radnom vremenu radnika i maksimalno iskoristili dostupne resurse, a posljedično i snizili cijenu". U ŽUC-u su smatrali kako se to podrazumijeva za uspješnu ophodnju, kao i to da sva vozila moraju imati važeću registraciju. No i po tom pitanju Državna komisija se složila sa žaliteljem jer dokumentacijom o nabavi nije propisano kako vozilo mora biti registrirano u trenutku predaje ponude, već je uvjet bio kako navedenu opremu moraju imati na raspolaganju u trenutku izvršenja ugovora.

Nakon usvajanja žalbe Državna komisija poništila je odluku o poništenju natječaja pa se sad ŽUC vraća na postupak odabira u kojem mu ne preostaje puno manevarskog prostora. Uz to Filiusu i partnerima moraju nadoknaditi 70 tisuća kuna troškova žalbenog postupka.