Već više od tjedan dana na gradilištu Ulice Franje Tuđmana, uz trgovački centar City Galleria, vlada pustoš koja dodatno potpiruje nezadovoljstvo vozača nakon što je prometna regulacija, zbog striktnih EU rokova, uvedena usred ljeta. Kad će se radovi ponovno pokrenuti, pitali smo pročelnika Upravnog odjela za EU fondove Antu Ćurkovića.
– Radovi između Kaljske i Glagoljaške ulice se odvijaju sporije nego što je to predviđeno dinamičkim planom. Nakon uklanjanja postojećeg asfaltnog zastora zatečene su dvije skupine instalacija: elektro instalacije kojima gospodari Elektra i EKI instalacije kojima gospodari T-com. Naime, u postupku ishođenja lokacijske i građevinske dozvole, pred nadležnim tijelom za provedbu dokumenata prostornog uređenja, svi vlasnici pojedinih instalacija pozvani su da dostave posebne uvjete. U posebnim uvjetima oni definiraju poziciju i sadržaj svojih instalacija. To su informacije koje projektantima služe kao ulazni podaci prilikom projektiranja i izrade troškovnika za izvođenje radova. Po završetku izrade projekta, a prije izdavanja građevinske dozvole, sva javno pravna tijela koja gospodare pojedinim instalacijama na uvid dobivaju glavne projekte, te provjeravaju jesu li na zadovoljavajući način uvaženi njihovi posebni uvjeti, objašnjava Ćurković.
U konkretnom slučaju, ističe, postojeće elektro i EKI instalacije ugrađene su u trup nogostupa.
– Prema novom projektnom rješenju, na tom mjestu se nalazi kolnički trak, samim tim završni sloj asfalta spušta se za visinu rubnjaka, te se za 12 cm približava spomenutim instalacijama. U postupku ishođenja dozvola tj. u posebnim uvjetima vlasnici instalacija projektantu su dostavili tlocrtne pozicije svojih instalacija, ali ne i visinske, jer za u prošlosti ugrađene instalacije ne raspolažu takvim podacima. Iz tog razloga nisu ni imali zahtjeva u smislu izmještanja postojećih instalacija. Budući da predmetne podzemne instalacije moraju ostati u funkciji, trenutno se radi na izradi tehničkog rješenja njihove zaštite, nakon čijeg će se usvajanja radovi nastaviti u skladu s dinamičkim planom, odgovorio je na naš upit resorni pročelnik koji očekuje kako će to biti tokom sljedećeg tjedna.
S obzirom na ranije iskustvo, građane zanima i hoće li na novom asfaltu u Ulici Franje Tuđmana biti ugrađen velik broj šahtova.
– Kroz Ulicu dr. Franje Tuđmana već ranije je izgrađen kolektor srednje zone. Radi se o betonskom kolektoru dimenzija približno 2x2m, s vrlo malim uzdužnim nagibom, koji se mjeri u promilima. Inače Grad Zadar prilikom rekonstrukcije pojedinih ulica uvijek obnavlja svu infrastrukturu kojima gospodare trgovačka društva u kojima ima udjel u vlasništvu. Tako se uobičajeno, u nogostupe ugrađuju vodovodne cijevi, javna rasvjeta i EKI kanalizacija, koja se kasnije iznajmljuje zainteresiranim korisnicima. Nažalost, za odvodnju u nogostupima obično ne preostane dovoljno prostora, pa je projektanti smještaju u kolnik, jer zbog dimenzija cijevi zauzima najviše mjesta. Ukoliko je nekoj ulici predviđen razdjelni sustav odvodnje, gdje se odvojenim cijevima vodi fekalna i oborinska odvodnja, broj poklopaca u kolniku se udvostručuje. Grad Zadar, u posljednje vrijeme, od projektanata zahtijeva da se troškovnikom predvidi ugradnja poklopaca s gumenim brtvama i teškim okvirima, kako bi se što bolje amortiziralo prometno opterećenje. Kanalizacijske poklopce unutar kolnika je teško pozicionirati na razdjelnu crtu ili između kolotraga automobila, zbog „šume” ranije izgrađene infrastrukture koja je u funkciji, a potrebno ju je izbjeći, odgovor je pročelnika Upravnog odjela koji je nositelj projekta proširenja Tuđmanove ulice.