Kad smo ih zatražili razlog zbog kojeg još nije došlo raspisivanja natječaja za rekonstrukciju raskrižja Žmirići, unatoč najavi direktora HC, Josipa Škorića kako će radovi početi nakon ljeta 2020. godine, Hrvatske ceste (HC) ponovno su lopticu prebacile na Grad Zadar.

Javnost, međutim, nije znala kako su Hrvatske ceste i Grad Zadar u srpnju 2020. godine potpisali sporazum o sufinanciranju radova, kako su nas danas informirali iz sjedišta Hrvatskih cesta.

- Hrvatske ceste d.o.o. još nisu zaprimile kompletnu dokumentaciju za provođenje javne nabave. Po sporazumu Grad Zadar dužan je ishoditi istu, njihov je prvi kratki odgovor koji otvara dodatna pitanja. Novinari ih nisu mogli postaviti na potpisivanju tog ugovora, s obzirom na to da taj čin nije bio javan, kao u slučaju Puta Biliga.

Na naš upit resornom gradskom pročelniku Darku Kasapu nije bilo jasno o kojoj konkretnoj dokumentaciji pričaju u HC-u. Kasap ističe kako je, prema navedenom sporazumu, Grad Zadar dužan riješiti imovinsko-pravne odnose za sporedne ceste, ali prema njemu, to nije prepreka za samo pokretanje javne nabave, koja ionako u prosjeku traje mjesecima. Kao pravi razlog izostanka natječaja navodi građevinsku dozvolu.

- Kao investitori i nositelji projekta Hrvatske ceste su podnositelji zahtjeva za građevinsku dozvolu, no one još ne mogu ishoditi potrebni geodetski elaborat, s obzirom na to da je u tijeku izmjera za katastarsku općinu. Prema mojim saznanjima, to će se vrlo brzo riješiti, a građevinska dozvola bit će izdana onog trenutka kad Hrvatske ceste podnesu zahtjev, poručio je Kasap.

Njegove riječi potvrdili su i u HC-u nakon našeg zahtjeva za dodatnim pojašnjenjem. Unatoč očitom komunikacijskom šumu iz njihovog odgovora proizlazi kako su s Gradom Zadrom ipak pronašli kompromisno rješenje o financiranju gradnje sporednih cesta kojima bi se odvijao promet tijekom jednogodišnjih radova na novom prometnom rješenju za Žmiriće, vrijednom 53 milijuna kuna.

Odjel za prostorno uređenje i graditeljstvo već dvije godine u svom programu gradnje komunalne infrastrukture planira prilazne ceste na Žmirićima za 11 milijuna kuna. Kao izvor financiranja navodi se komunalni doprinos, a u džepu se ipak drži figa da to uđe pod investiciju Hrvatskih cesta.

- Mi u Hrvatskim cestama držimo da je to prevelik novac za zamjenske ceste, rekao nam je nedavno direktor Poslovne jedinice Zadar, Ante Valentić.

Iz HC-a navode kako će se "u sklopu rekonstrukcije napraviti alternativni pravci za vrijeme izvođenja radova, a Grad Zadar će financirati asfaltiranje tih cesta s obzirom da će oni biti, nakon završetka radova, gradske ulice".

- U obvezi Grada Zadra je također i ishođenje potrebnih dozvola i akata za gradnju. Kako je došlo do mijenjanja granica katastarskih općina Diklo, Bokanjac i Zadar, koje su u obuhvatu rekonstrukcije raskrižja, postupak ishođenja potrebnih dozvola i akata se odužio, službeni je odgovor iz sjedišta te državne tvrtke. 

Kako dodatno doznajemo od Valentića, natječaji za izvođenje radova na razini Hrvatskih cesta planirani su za drugi kvartal ove godine.

Tada bi na red mogao doći i natječaj za drugu milijunsku investiciju Hrvatskih cesta u Zadru - novog prometnog rješenja za spoj Puta Biliga na zaobilaznicu, koje se kao i Žmirići najavljuje godinama.