Na Trgovačkom sudu u Zadru donesena je još jedna presuda prema kojoj Tankerkomerc mora platiti 4.8 milijuna kuna s kamatama od 2017. godine te sudske troškove u iznosu od 288 tisuća kuna. Toliko stoji jedan od postupak kojim Država želi osloboditi Marinu Zadar od nepoštenog posjednika, koji je to, prema najnovijoj presudi, postao 2017. godine.

Iako nemaju koncesiju, koju nitko i nema, Država zastupana preko Županijskog državnog odvjetništva u Zadru, traži od Tankerkomerca da plati naknadu za korištenje marine. Tankerkomerc će se žaliti i na ovu presudu koju je donijela sutkinja Katarina Zdunić, kao što su se žalili Visokom trgovačkom sudu na presudu sa zadarskog suda donesenu početkom ove godine. Prema toj nepravomoćnoj presudi, Tankerkomerc je za dva tjedna morao Državi predati u posjed pomorsko dobro s utvrđenim granicama Marine Zadar.

Tankerkomerc ne želi pasti bez ispaljenog metka pa je iskoristio zakonsko pravo s protutužbom kojom se traži obeštećenje za uloženo u zadarsku marinu koja je u Vruljici izgrađena početkom 80-ih prošlog stoljeća. Tada nije bilo koncesije. I kada je Hrvatska donijela zakon o pomorskom dobru, a Tankerkomerc upisao marinu u temeljni kapital i tako prošao privatizacijski krug, Država je preko svojih službi i institucija, zatvarala oči nad zadarskom marinom. Tek kada su se pojavili potencijalni inozemni investitori, objavljuje se natječaj za koncesiju na kojem Tankerkomerc u predstečaju nije imao što predati osim prazne ponude i jedne u nizu sudskih tužbi protiv Države, odnosno resornog ministarstva.

Država je sudski odbila i njihov zahtjev za konverzijom prava kojeg su dobili u onoj državi s koncesijskim gospodaranjem pomorskim dobrom. Natječaj za novog koncesionara otvoren je 2014. godine i još uvijek nije zatvoren jer Ministarstvo mora i prometa nema zakonski čist teren za dodjelu koncesije, a ne želi ga niti poništiti, što je najavljivao ministar Oleg Butković na početku svog prvog mandata. Bila je to očito politička izjava s obzirom na to da je natječaj raspisao njegov prethodnik, SDP-ov ministar Siniša Hajdaš Dončić.

U najnovijoj presudi, iznos koncesijske naknade u Županijskom državnom odvjetništvu je izračunat po sistemu "koliko bi Tankerkomerc plaćao da je koncesijski ugovor bio zaključen za razdoblje od 15. ožujka 2013. do 30. lipnja 2017. godine". Ponuđenu nagodbu zamjenice županijskog državnog odvjetnika zastupnik Tankerkomerca je odbio. A njihova ponuda za prijebojem tog iznosa iz obeštećenja kojeg Tankerkomerc traži od Države, također je odbijena.

I opet se postavlja pitanje zbog čega se tužbeni zahtjev protiv Tankerkomerca da joj se vrati ono što je bilo stečeno bez osnova, a da nije plaćana koncesijska naknada, postavlja tek od 2017. godine, od kada su zaračunate kamate. Na Trgovačkom sudu u Zadru krajem siječnja usvojen je tužbeni zahtjev da Tankerkomerc preda Ministarstvu mora preko DORH-a Marinu Zadar. I dok se taj postupak ne okonča na višim sudskim instancama, u srpnju ove godine zaustavljen je sudski postupak kojim je Tankerkomerc godinu dana ranije protutužbom tražio od Države isplatu na ime ulaganja u Marinu Zadar. Dok odluka o predaji ne postane pravomoćna, nema ni ovrhe nad zadarskom marinom.

General Ivan Čermak, čija je tvrtka postala vlasnikom Tankerkomerca, nije se pokazao "joker" u rukavu za ovu sudsku trakavicu unatoč mišljenju javnosti.