Listopad u OŠ Vladimira Nazora u Neviđanima protekao je u znaku projekta „Tate za 5", koji je idejno oblikovala i vodila učiteljica Ivana Medić.

- „Tate za 5" dio su projekta LORA - Laboratorij održivog razvoja Udruge Bioteka iz Zagreba, iza čijeg se imena krije pet kreativnih i marljivih članova koji imaju misao vodilju da za djecu naprave nešto zanimljivo, novo i drukčije. To je ujedno i ono što me potaknulo na prijavu potkraj rujna prošle godine, a naša je škola izabrana kao predstavnica Zadarske županije, tj. u projekt je uključena po jedna osnovna škola iz svake županije u Hrvatskoj. LORA je jedna od mnogih aktivnosti kojima se bave, a projekt je napravljen s ciljem ostvarenja sedamnaest globalnih ciljeva održivog razvoja (Agenda 2030), objašnjava Ivana Medić, koja je uz ostale voditelje prošle godine u listopadu i studenom prošla edukaciju koja je joj je pomogla u osmišljavanju i vođenju projekta.

Na edukaciji je, kaže, naučila mnogo o održivom razvoju koji se najčešće povezuje s ekologijom, ali zapravo obuhvaća puno više tema.

- Ideja za projekt „Tate za 5" počela je nastajati već na prvoj edukaciji kada smo imali radionicu o Cilju 5, tj. rodnoj ravnopravnosti. U našoj se školi stvarno puno radi jer nastojimo nadoknaditi djeci ono što im nedostaje jer ne žive u gradu. Zbog toga sam se i sama već susrela s mnogo tema i moj osobni interes je bio pokrenuti nešto potpuno novo. Zapitala sam sebe i neke ljude zašto očevi ne sudjeluju u životu škole i odgovor je uvijek bio: „To je kod nas tako!" To me zaintrigiralo. Sve škole su nakon edukacije dobile zadatak osmisliti program jedinstveno oblikovan prema specifičnim potrebama škole pa je tako u našoj školi nastao projekt „Tate za 5", prisjeća se.

Cilj je projekta bio osmisliti osam aktivnosti u školi i po cijelom otoku na koje bi učenici svih osam razreda dolazili s očevima.

- Nakon posjeta stručnog tima udruge Bioteka i suradnika na projektu LORA našoj školi, veći dio plana za projekt se završio i prva održana aktivnost je bio roditeljski sastanak za sve očeve. Odaziv je bio odličan, a još bolje su bile ideje očeva za aktivnosti s djecom. U pozadini projekta krije se zapravo ideja da se očevima pruži prilika i da se osjete pozvani sudjelovati u životu i radu škole. Projekt smo trebali provoditi gotovo pola godine, ali nakon prve održane aktivnosti s učenicima drugog razreda pogoršala se epidemiološka situacija. Uz veliku angažiranost ravnatelja Ivana Hrabrova, razrednika i nekolicine kolega, ipak smo uspjeli sve preostale radionice odraditi u listopadu, navodi Ivana Medić.

Tako su učenici prvog razreda posjetili s očevima rasadnik Divna u Dobropoljani gdje su ih ugostili vlasnici Dino i Renata Kulonja. Drugaši su imali turnir u Čovječe, ne ljuti se, a Marcela i tata Stipe su osvojili pizzu i piće u restoranu Zrinski u Dobropoljani. Trećaši su imali aktivnost „Tata, vidi dupin" na brodu Kanela Ivana Čikarele i imali sreću i stvarno vidjeli dupine. Četvrtaši su izradili ribu Goby koja „jede" plastične boce na aktivnosti „Riba i plastika baš su fantastika" uz pomoć Mladena Benića tj. „Tate za 5" naše učiteljice Martine. Petaši su imali „Turnir u pecanju" uz pomoć ŠRD Škrpina iz Banja, a Antonia i tata Ante su osvojili ulaznice za PP Vransko jezero i njihov adrenalinski park te karte Jadrolinije za auto i cijelu obitelj. Šestaši i tate su učili pružati prvu pomoć na radionici Crvenog križa iz Biograda koju su ravnateljica CK Franka Troskot i volonterke napravile iznimno zanimljivom radeći ozljede filmskom šminkom. Sedmaši su radili meleme u OPG-u Matulić kod Ane i Krste. I, na kraju, osmaši su s očevima obojali školsko košarkaško igralište. Svaka aktivnost popraćena je videom na Facebook stranici škole, a broj pregleda se vrtoglavo penje iz dana u dan.

- Iskoristila bih priliku i zahvalila svim ljudima, udrugama, društvima, parkovima i organizacijama, a najviše očevima, djedovima, kumovima i starijoj braći koji su podržali projekt (kada otac nije bio u mogućnosti prisustvovati ostavili smo otvoren prostor i za ostale značajne muške figure u djetetovu životu). Bilo je onih koji su otvoreno rekli da im se projekt ne sviđa i to je po meni u redu. Međutim, isto mi je drago da su u velikoj većini bili ljudi koji su pokazali oduševljenje idejom. Na aktivnostima su očevi davali ideje koje bi aktivnosti mogli provesti drugu školsku godinu, što bi se moglo bolje i drukčije, smišljali su što bi djeci bilo zabavnije i slično. Nekoliko očeva me čak pitalo treba li inicirati financijsku podršku projektu, ističe učiteljica Medić.

Budući da LORA - Laboratorij održivog razvoja - u nazivu ima riječ održivost, cilj je projekta „Tate za 5" održavati ga svaku školsku godinu.

- To znači da bi se u svakom razredu trebala održati jedna aktivnost u školskoj godini. Uz tu ideju je usko vezana i završna aktivnost projekta, nagradna igra za „Tate za 5". Ovaj tjedan svi učenici škole i očevi dobit će zadatak osmisliti aktivnost za školsku godinu 2021./2022. te snimiti video „reklamu" za svoju ideju. Najbolja tri uratka će osvojiti vrlo vrijedne nagrade jer je projekt podržala Općina Pašman. Kako živimo na malom otoku i svi smo na neki način povezani, komisiju će činiti vanjski suradnici koji ne žive na otoku. Jedva čekam da radovi počnu pristizati, zaključuje učiteljica i voditeljica projekta Ivana Medić.