Korona je dovelo do toga da su većini Zadrana postale drage gužve u uskim ulicama Poluotoka. Ovih dana zbog toga u Zadru vlada dojam kako se turističko tržište oporavlja, a kako bi to potvrdili, nazvali smo predsjednika Udruge iznajmljivača Zadar Daniela Radetu te ostali, nažalost neugodno, iznenađeni njegovim brojkama.

- Situacija je i dalje loša, grad je na 10-15 % popunjenosti smještajnih kapaciteta, a nešto malo bolje po tom pitanju stoji županija jer se radi o individualnom smještaju, kućama, kampovima i slično. U gradu imamo tehničkih problema, nemamo definiran i uređen promet, imamo ogromnih problema s nedostatkom parkinga, a skupoća dnevne parkirališne karte na Poluotoku ne može se ničim opravdati. Zbog infrastrukturnih problema, najviše su pogođeni uži centri gradova koji direktno ovise o letovima. Turisti koji su automobilom prešli 1000 kilometara, ne žele trošiti još 3 sata na pronalazak parkinga. Gužve koje se trenutno stvaraju po gradu samo su privid, u okolici nema događanja pa domaći ljudi gravitiraju prema Zadru, rekao nam je Radeta, inače politički aktivan kao gradski vijećnik i predsjednik GO SDP-a.

Osim na nedostatak parkinga, Radeta upozorava i na manjak sadržaja koji bi privukao turiste, te pritom ističe kako se krivo percipira da iza takvih kritika stoji osobni "rat" s direktorom Turističke zajednice Grada Zadra Mariom Palekom.

- Protiv njega nemam ništa osobno, možda čovjek radi najbolje što može, ali to jednostavno ne funkcionira. Stvar je strategije i ničeg više. Na toj poziciji trebao bi biti netko tko se bavi turizmom i školovan je za to. Definitivno se moglo organizirati nešto, imali smo primjer Glazbenih večeri u sv. Donatu kao fenomenalnog projekta. To se moglo ponavljati kroz cijelo ljeto. Korona se više koristi kao izlika za nemogućnost organiziranja događaja, poručuje Radeta.

Prema saznanjima koje ima kao predsjednik Udruge iznajmljivača, stanje s rezervacijama je slično kao i u sedmom mjesecu.

- Ljudi se ne mogu odlučiti jer ne znaju što će se događati u narednom periodu. Tu imamo i organizacijski problem i s te strane Ministarstvo turizma nije ništa napravilo da bi ispeglalo situaciju s Belgijom i Nizozemskom kad su nas stavili na narančastu listu.

No, jesu li i iznajmljivači ti koji su mogli privući gosti manjim cijenama?

- Iznajmljivači se prilagođavaju kako mogu, cijene su pale i do 15 %, no spuštanje cijena unedogled ne doprinosi većem broju rezervacija i dolazaka, bitnije je strateško planiranje turizma. Tu smo zakasnili. Uzmimo primjer Turske koja je u suradnji s agencijama i velikim aviokompanijama pripremila posebne pakete aranžmana sigurne zone za turiste. Nama nedostaje kampanje, očito je izborna bila važnija.