Kako smo već pisali, na jučerašnjoj 231. sjednici Vlade Republike Hrvatske donesena je Odluka o izmjeni Odluke o osnivanju Lučke uprave Zadar. Ovom Odlukom ispunjen je glavni preduvjet za buduću realizaciju projekta „Rekonstrukcije Obale Petra Krešimira IV" te njegovu prijavu na sufinanciranje iz EU fondova.

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture je već ranije donijelo „Investicijski plan razvoja luka otvorenih za javni promet Republike Hrvatske", gdje je kao jedan od glavnih projekata uvršten i projekt „Rekonstrukcija Obale Petra Krešimira IV", odnosno zadarske rive. On obuhvaća rekonstrukciju obale od zadarskog mosta do „Pozdrava suncu" te od „Pozdrava suncu" do zgrade Sveučilišta.

- Kao jedna od faza navedenog Projekta, planira se i produženje gata obale za dodatnih četrnaest metara u odnosu na postojeće stanje. Produženi gat će imati dimenzije kakve je imao kada je bio napravljen prije stotinjak godina i kada je također služio kao brodsko pristanište. Sukladno projektnoj dokumentaciji, postojeća obilježja prostora neće se mijenjati te će se uzeti u obzir postojeće stanje vezano za konfiguraciju obale, nagibe i sve korištene materijale, rekao nam je nakon donošenja odluke državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za more i EU fondove Josip Bilaver.

Predviđena vrijednost ovog projekta iznosi 75 milijuna kuna plus PDV. Projekt će se sufinancirati u iznosu od 85% iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija, a dok će preostalih 15% biti financirano iz državnog proračuna, a za što su već ranije osigurana sredstva.

- Potpisivanje ovog važnog Ugovora za grad Zadar te Zadarsku županiju očekuje se u narednih petnaestak dana. Valja napomenuti kako je ovo nastavak ulaganja u Zadarsko područje iz EU fondova. Ministarstva mora, prometa i infrastrukture na Zadarskom području već provodi EU projekte poput: Izgradnje trajektne luke Tkon, Dogradnja gradske luke Sali na Dugom Otoku, Ulaganje u obnovu voznog parka tvrtke Liburnija d.o.o. Zadar kao i izrade studijskih dokumentacija za željezničku infrastrukturu kao i ostale važne cestovne projekte, kaže Bilaver.