Vijećnik MODES-a i potrpredjednik Gradskog vijeća Biograda Ante Fuzul uputio je javnosti priopćenje u kojem izražava neslaganje sa sazivanjem elektronske sjednice. Priopćenje donosimo u cijelosti.

Prije dva dana je svim vijećnicima Gradskog vijeća grada Biograda na moru došao poziv za 23. sjednicu koja će se održati 14. svibnja 2020. godine, ali elektronskim putem. Naznaka toga došla je još prije 10-ak dana kada je vijećnicima poslana uputa o pristupu elektronskoj sjednici putem pozivnice u obliku pristupnog linka. Istog dana sam uputio dopis u kojem sam upozorio organizatore sjednice da je Vlada RH pokrenula slijed popuštanja mjera koje su na snazi zbog epidemije, da je Sabor RH održavao sjednice u prostoru Državnog inspektorata i hotelu Westin u Zagrebu, a potom i u samom Saboru na uobičajeni način. Nadalje, dana 11. svibnja kreće treće popuštanje mjera koje će dozvoliti ponovno ispijanje kave na terasama i unutrašnjosti ugostiteljskih lokala. Još prošli tjedan, susjedni Benkovac je održao sjednicu u normalnom obliku poštujući sve mjere socijalne distance. Grad Biograd ima dvije školske dvorane, na kraju krajeva ima mogućnost to isto organizirati u još nekim prostorima poput nove dvorane u Pučkom otvorenom učilištu koju priprema za davanje u najam.

S obzirom na 27 točaka dnevnog reda, te na način kojem vjerujem da se većina vijećnika tek treba priviknuti i prilagoditi, da treba uzeti u obzir da nemaju svi čak ni potrebne uvjete oko održavanja sjednice, zbog toga što treba pored računala imati i kvalitetnu i stabilnu brzinu pristupa Internetu, sjednica bi mogla potrajati i dva dana (primjer jučerašnje cjelodnevne sjednice Gradske skupštine Grada Zagreba). Zbog svega navedenog, a obzirom na datum održavanja sjednice, smatram nepotrebnim organizirati sjednicu GV-a elektronskim putem.

Ono što je kod nas dodatna posebnost je da tri vijećnika trebaju položiti prisegu, te je nejasno da li mogu to napraviti elektronskim putem, budući da do sada to nikada nije bio slučaj, a poslovnik gradskog vijeća predviđa da na sjednici odmah po položenoj prisegi moraju pristupiti i potpisati izjavu da su položili prisegu, te nakon toga mogu sudjelovati na sjednici. Zanima me kako će elektronskim putem potpisati izjavu te da li u tom slučaju mogu sudjelovati u sjednici kao vijećnici. Morat ćemo to pitati Ministarstvo uprave.

Posebno brine popis mjera koje je gradonačelnik odlučio provesti u smislu pomoći građanima i poduzetništvu i duljina njihovog provođenja pa ću navesti nekoliko istih koje su me se posebno „dojmile". Mišljenja sam da su nedovoljne, jer ne uzimaju u obzir da svi oni koji će pokušati raditi ovo ljeto neće moći podmiriti sve obveze, jer po najavama više neće biti sezone nego što će je biti. Na kraju krajeva, većina zemalja nudi svojim građanima ozbiljne potpore da ostanu u svojim domicilnim državama, a naša CRO kartica, neće zaživjeti ozbiljnije, ako je suditi po najavama iz redova poduzetnika. Još prije mjesec i po dana uputio sam gradu prijedlog mjera, dio istih je prihvaćen, ali su uz iste postavljene posebne barijere te sumnjam da će puno poduzetnika moći iskoristiti te mjere.

Naime, grad je odlučio osloboditi poduzetnike plaćanja zakupnine za najam poslovnih prostora, najam javne površine za terase za sve najmoprimce u vremenu od 19. ožujka 2020. do kraja mjera, što veći dio i neće moći koristiti jer ne smiju biti dužni gradu, Bošani i Komunalcu. Postoji mjera koja je predviđena kao privremena pomoć umirovljenicima i to počev od onih koji imaju mirovinu do 500 kn (dobivaju 1000 kn), od 500 - 1000 kn (dobivaju 750 kn) te od 1000-1500 kn (dobivaju 500 kn). Prošle godine smo imali božićnicu umirovljenicima koju su mogli dobiti doslovce samo oni umirovljenici koji su došli po istu u pratnji oba roditelja. Ovdje je propisano da ti ljudi ne smiju biti dužni gradu, Bošani i Komunalcu. Baš me zanima koliko će ih moći dobiti tu pomoć. Osobno, mislim da bi bilo pošteno da se ta odredba briše i da se stvarno pomogne, a ne da se kaže da se želi pomoći, a onda se postave uvjeti da im malo tko udovoljava.

Za kraj, osnivamo Dom za starije Sv. Ante, davnašnju želju našeg gradonačelnika. Svi znamo da mu je to želja još tamo od 2011. godine, pa je red da je ostvari makar i po treći put. Kako treći put? Prvi put je osnovan u 2013. godini, drugi put je osnovan 2014. godine kao ustanova i još uvijek je aktivna, ali bez ravnatelja. I sad treći put 2020. godine osnivamo već postojeći dom još jednom. Treća sreća, no kod ove će gradonačelnik sebi uzeti za pravo da posebnom odlukom sam bira ravnatelje bez Gradskog vijeća. Poslovi imenovanja ravnatelja ustanova bili oni privremeni ili v.d. ili pravi ravnatelji su poslovi koji su u nadležnosti Gradskog vijeća, te potvrdu tome imamo u izboru ravnatelja muzeja, knjižnice, pučkog otvorenog učilišta itd. Izgleda da su tri mjeseca izbivanja sa radnog mjesta ipak ostavila traga.