Vesna Benić prenijela je medijima apel otočana za usklađenjem linija Jadrolinije i Liburnije navodeći kako je u vrijeme popuštanja mjera na otocima i dalje kao na samom početku njihovog uvođenja. 

- Naime, od ponedjeljka 27. travnja s prvom fazom mjera život bi se polako trebao vraćati u normalu. Za gradove diljem RH to itekako vrijedi, ali za otoke i otočane to baš i ne izgleda tako.

U Facebook grupi "Otoci - Jedni za druge" ovih dana pokrenuto je pitanje: "Hoće li se i na otocima Ugljanu i Pašmanu kao što je jedna od mjera u prvoj fazi uvesti "javne gradske i prigradske prijevozne linije i brzobrodske linije za otoke koji nisu povezani trajektnom linijom."

Otočani se s pravom pitaju, jer to se nije dogodilo. Liburnija je uvela samo dvije autobusne linije za cijeli otok Ugljan i Pašman, Preko-Tkon-Muline, Tkon-Preko-Muline.

Zapravo to nije problem "da nije žalosno bilo bi smiješno" pa je trenutno više smiješno nego žalosno. 

Liburnija je ovih dana uvela sedam odnosno osam autobusnih linija Gaženica-Zadar-Zadar-Gaženica. Gaženica (Trajektna luka): 6,10 10,10 10,40 12,10 15,40 17,40 19,40
Gaženica (Trajektna luka): 6,25 7,45 9,00 12,00 15,00 17,45 19,00 19,30

Za koga? Otočane? Ili? obzirom da je Jadrolinija i dalje ostala na pet trajektnih linija. Za Liniju 431 Zadar - Preko 06:30*; 10:30; 12:30; 16:00; 20:00 a Preko-Zadar - 06:00; 08:30; 11:30; 14:30; 18:30*

Toliko nepotrebnih autobusnih linija iz i u Gaženicu, a na otoku Ugljanu i Pašmanu samo dvije: Preko-Tkon 7:00 16:30 Tkon- Preko 5:10 13:30, Preko-Muline 7:00 16:30 Muline-Preko 5:20 13:50.

I ludom je sve jasno kada malo bolje pogleda ovaj raspored trajektnih i autobusnih linija.

Sve to donekle i ima smisla za otočane s Ugljana i Pašmana koji su zaposleni u Zadru. A što s ostalim otočanima? Zar oni ne bi trebali biti dionici prve faze popuštanja mjera? Ili oni ne spadaju u te mjere?

Podsjetimo se da se i u tim mjerama "omogućuje i nastavak rada na svim poslovnim subjektima koji obavljaju uslužne djelatnosti, osim onih u kojima se ostvaruje bliski kontakt s klijentima, i to uz poštovanje mjera fizičke udaljenosti (postolar, krojač, izrada ključeva, poslovnica turističkih agencija, foto-studio. Omogućuje se rad knjižnica, muzeja, galerija, antikvarijata i knjižara. Omogućuju se treninzi sportašica i sportaša I. i II. kategorije u pojedinačnim sportovima te seniorskim sportskim ekipama koje nastupaju u najvišem stupnju natjecanja. Omogućuje se provedba državnog stručnog ispita za prioritetne grupe polaznika."

A što je omogućeno otočanima? Ionako uvijek izolirani, a posebno u ovo vrijeme Covida-19, ovakav odnos Jadrolinije, a posebno Liburnije spram otočana nedopustiv je.

Umjesto da su se potrudili uskladiti svoje autobusne linije na otocima s trajektnim linijama kako bi omogućili svim otočanima do Zadra, a ne samo zaposlenima, njihova ravnodušnost i dalje traje.

Ovakav odnos nedopustiv je iz još jednog razloga, a to je jer se zna da se mnogi koji žive na otocima ne koriste automobilom. Ovisni su o autobusnom prijevozu.

Ali idemo dalje. Sabor Republike Hrvatske donio je novi Zakon o otocima koji je stupio na snagu 29. 12. 2018. godine. Donošenjem Zakona otočani su očekivali da će i njegovom provedbom osjetiti mogućnost boljeg i kvalitetnijeg života na istima, posebno na otocima koji su Zakonom proglašeni otocima sa specifičnim položajem.

Ali gle čuda! Diskriminacija spram otočana i dalje vlada i smatra ih se građanima drugog reda. Odnosno njima nije potreban postolar, krojač, nije im potrebno izraditi ključeve, foto studio im ionako ne treba ali posuditi dobru knjigu u knjižnici, obići muzej, galeriju, antikvarijat i knjižaru ne smiju jer tada bi, bojim se, mogli nešto naučiti. Za otoke je najbolje da i dalje ostanu izolirani. A Covid - 19 očito je kriv za sve?

Otočani mole Jadroliniju i Liburniju da usklade svoje linije, a iz Facebook grupe "Otoci -Jedni za druge" mole načelnike otočnih Općina da se zajedno s otočanima udruže u rješavanju ove problematike.