Splitski startup EazyOil pokrenuo je u Zadru pilot projekt sustava automatske naplate na benzinskim postajama putem mobilne aplikacije. Sustav funkcionira u 4 koraka – kamera snimi registracijsku oznaku automobila te ju poveže s korisnikom u bazi – korisnik dobije notifikaciju i klikne DA – natoči gorivo – čim spusti “pištolj” na agregat, naplata se izvrši automatski. “Ne može biti jednostavnije”, ističu iz EazyOila iza kojeg stoje stoje četvorica mladih inženjera – Duje Roje, Filip Krišto, Matko Đipalo i Josip Balić.
– Ideja je nastala u studenom 2017. godine na 24-satnom hackathon natjecanju u sklopu poduzetničkog inkubatora u Splitu. Cilj je bio osmisliti ideju i razviti poslovni model oko nje, te ga prezentirati sucima. Mi smo se našli doslovno dva dana prije na pivi i palo nam je na pamet da se prijavimo, a na kraju smo pobijedili. Pošto smo svi inženjeri i imali smo kameru, bez problema smo napravili prototip koji je odmah funkcionirao. Preostalo nam je otkriti cijelu biznis stranu priče, odnosno shvatiti kako od ideje napraviti biznis. U tome smo imali pomoć mentora, a pobjedom na natjecanju ušli smo u inkubator gdje smo nastavili razvijati svoju ideju, rekao nam je Duje Roje.
S obzirom da su sva četvorica zaposlena u drugim tvrtkama, od pobjede na hackathonu u Splitu do instalacije sustava u Zadru prošle su dvije godine koje su uključivale brojne radne vikende.
– Na putu do postavljanja sustava otkrili smo razne prepreke u razvoju – primjerice, da ne možemo samostalno vršiti plaćanje, već zbog sigurnosti podataka za to trebamo koristiti vanjski servis. Morali smo i integrirati aplikaciju sa softverom blagajne. Malo po malo, kako smo ih otkrivali, prelazili smo preko tih prepreka, da bi nakon dvije godine došli do poslovno funkcionalnog rješenja kojeg smo postavili na benzinskoj postaji Tri Bartola u Zadru, prepričava nam Roje.
Zašto baš Zadar?, pitamo splitskog inženjera, imajući u vidu kako je grad s 22 pumpe svakako plodno tlo za ovaj projekt.
– Preko poveznice iz Čakovca došli smo do voditelja Ivana, koji voli tehnologiju i otvoren je za nove prilike. Svidjela mu se ideja i rekao je ajmo to probati na mojoj benzinskoj.
U jedan dan sustav u Ulici braće Miroslava i Janka Perice bio je postavljen.
– Zatim je uslijedilo dosta testiranja i popravljanja početnih bugova, tih dječjih bolesti što se ne mogu predvidjeti prije produkcije. Počeli smo dobivati korisnike i povratne informacije, što nam je sada najbitnije kako bi poboljšali aplikaciju. Prvi dojmovi su super, korisnici su mahom mladi vozači koji vole tehnologiju i isprobati nešto novo, pa nam se sami javljaju, ističe Roje.
Sada im je u planu daljnji razvoj mreže, prvenstvo u Zadru.
– Cilj nam je prikupiti što više korisnika, te paralelno širiti mrežu u Zadru da obuhvatimo jednu zonu jer jedna pumpa nije svakome na ruku. Također, želimo proširiti aplikaciju kako bi je mogle koristiti i pravne osobe, ističe Roje.
Splićani su EazyOil u Zadru trebali predstaviti sredinom ožujka u prostorijama Inovativnog Zadra, no kao i niz drugih događanja, njihova je prezentacija odgođena zbog epidemije koronavirusa. U potrazi za ljepšim temama koje ne uključuju virus zbog kojeg je cijeli svijet na nogama, ipak nam je teško ne primijetiti da se ova poslovna ideja zapravo savršeno uklapa u sveprisutne mjere socijalnog distanciranja.
– Da, na kraju se ispostavilo se da bi upravo sada bilo idealno koristiti takav sustav jer tako kupci ne ulaze u poslovnice i nemaju kontakt sa zaposlenicima. Svakako, prednosti sustava su ušteda vremena i poboljšanje protočnosti u najkritičnijim razdoboljima kada vlada gužva, čime bi i zaposlenici bili manje opterećeni i imali bi više vremena za obavljanje ostalih zadataka, ističe jedan od četvorice IT entuzijasta koji su osmislili sustav koji zbog upotrebe kamere predstavlja inovaciju na hrvatskom naftnom tržištu.