NOVO:

bojnik Marin Klarin

Iz MORH-a su kasno poslijepodne objavili kako je u tragičnoj nesreći pada helikoptera Kiowa Warrior u more u Zlarinskom kanalu ispred mjesta Zablaće smrtno stradao pilot Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, bojnik Marin Klarin, dok se za drugim članom posade, pilotom, natporučnikom Tomislavom Baturinom i dalje intenzivno traga. Potpredsjednik Vlade i ministar obrane Damir Krstičević, načelnik Glavnog stožera OS RH general zbora Mirko Šundov i zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva brigadni general Michael Križanec tijekom poslijepodneva posjetili su obitelji stradalih pilota HRZ-a i izrazili sučut obitelji Klarin.

Ministarstvo obrane i Hrvatska vojska izražavaju sućut obitelji poginulog bojnika Klarina, te suosjećaju s obitelji natporučnika Baturine za kojim se i dalje traga.

Bojnik Marin Klarin, pilot helikoptera Hrvatskog ratnog zrakoplovstva rođen je 1977. u Zadru. Bio je pripadnik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva od 2000. godine, a tijekom svoje karijere u Hrvatskoj vojsci obnašao je niz odgovornih dužnosti. Bio je nastavnik letenja u Eskadrili obuke helikoptera, zapovjednik letačkog voda u Eskadrili helikoptera 93. zrakoplovne baze te pilot helikoptera u 393. Eskadrili helikoptera 93. krila Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. 2013. godine sudjelovao je u mirovnoj misiji NATO-a KFOR na Kosovu na dužnosti stožernog časnika za zračne operacije. Za uspješno izvršavanje zadaća ocjenjivan je najboljim ocjenama, a za ostvarene rezultate nagrađivan je i pohvaljivan više puta od strane ministra obrane, načelnika Glavnog stožera OS RH i zapovjednika Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.

Pilot helikoptera za kojim se traga natporučnik Tomislav Baturina, također je pripadnik 393. Eskadrile helikoptera 93. krila HRZ-a, a za svoj rad ocjenjivan je najboljim ocjenama te je nekoliko puta nagrađivan i pohvaljen.

Za natporučnikom Baturinom i dalje je u tijeku intenzivna akcija traganja u koju su trenutno uključeni dva broda i autonomno podvodno vozilo Remus Hrvatske ratne mornarice te operativne službe Ministarstva unutarnjih poslova i spasilački brod iz sastava Lučke kapetanije Šibenik.

Ministarstvo obrane i Hrvatska vojska izražavaju žaljenje zbog ovog nesretnog događaja. Potpredsjednik Vlade i ministar obrane Damir Krstičević formirao je Povjerenstvo na čelu s glavnim vojnim zrakoplovnim istražiteljem s ciljem utvrđivanja okolnosti nastanka ove tragične nesreće.

Povodom smrtnog stradavanja bojnika Marina Klarina od utorka, 28. siječnja od 9 sati bit će otvorene Knjige žalosti u vojarni "Pukovnik Mirko Vukušić" u Zemuniku te u Ministarstvu obrane u Zagrebu.

RANIJE:

- Izražavam duboku iskrenu sućut obitelji našeg pilota. Naši časnici su već bili kod obitelji stradalih pilota. Shvaćam interes javnosti zbog kojeg smo sazvali ovu konferenciju, ovim je riječima svoje obraćanje na izvanrednoj konferenciji za medije u Zemuniku započeo ministar Damir Krstičević.

Ministar je javnosti iznio dosad dostupna saznanja o današnjem padu helikoptera Kiowa Warrior u more kod Zlarina.

- Iz sada neutvrđenog razloga došlo je do pada Kiowe s dva člana posade. Odmah su poduzete sve mjere u cilju njihova pronalaska i spašavanja. Jedan pilot je pronađen i nažalost preminuo. U tijeku je intenzivna potraga za drugim pilotom. Sukladno pravilniku, formirao sam povjerenstvo na čelu kojeg je glavni vojni zrakoplovni istražitelj s ciljem da se istraže sve okolnosti. U povjerenstvu će biti i ostali zrakoplovni stručnjaci. Upoznao sam predsjednicu i premijera sa svim događajima... Naši časnici su s obiteljima, a nakon konferencije ja i načelnik OSRH posjetit ćemo obitelji. Pružit ćemo im potporu u ovom teškom trenutku, poručio je Krstičević. 

Načelnik Glavnog stožera general Mirko Šundov otkrio je kako se letačka aktivnost izvodila u paru.

- Izgubiti dva čovjeka je uvijek teško pa suosjećamo s njihovim obiteljima. Ovo je bila jedna obučna aktivnost. Ponosim se svim aktivnostima koje su piloti Kiowa do sada prikazali, bili su više nego uspješni. Nakon dojave o nesretnom događaju zapovijedili smo obustavu leta svih Kiowa dok se ne ustanovi uzrok pada. U područje je upućen brod HRM-a s roniocima i brodica specijalnih snaga koji će dalje provoditi aktivnosti u cilju pronalaženja tijela drugog pilota. Ustanovili smo psihološki tim za pilote koji su letjeli u paru kako bismo im pomogli, istaknuo je Šundov.

Zapovjednik HRZ-a general Michael Križanec nada se da za drugog člana posade još ima nade.

- U 10.30 helikopter je krenuo u svoj posljednji let s preletom iz Zemunika u Loru. U akvatoriju kod Zablaća, iz za sada neobjašnjenih razloga, upao je u more. Drugi helikopter je ostao na mjestu i dozivao pomoć od ribara i radio vezom. Ribari su uspjeli izvući tijelo na obalu i pokušali ga oživjeti, ali nisu uspjeli, rekao je Križanec.

Helikopter na kojem su letjeli proizveden je 2011. godine.

- Stariji kolega imao je preko 2500 sati naleta, a mlađi preko tisuću. Povjerenstvo će otkriti zašto je došlo do ovoga da bi ostali kolege bili sigurni, poručio je zapovjednik HRZ-a.

Na novinarski upit potreseni Križanec naglasio je kako se zadaća izvršavala prema planu.

- Nije bilo nikakvih dojava da nešto nije u redu. Na vrlo maloj visini došlo do naglog udara u more. Dok se helikopter ne izvadi iz mora i ispitaju izjave svjedoka ne možemo odrediti. Helikopter je na dubini od 30 metara i trenutno ronioci ispituju u kojem je stanju olupina i nalazi li se tamo tijelo drugog pilota ili će se potraga širiti. U ovom trenu jednomotorni let iznad mora se odvijao da se najmanji mogući rizik preuzme. Uzima se puno parametara, pogotovo kad je temperatura niža, leti se u paru, uz obalu, danju, služba potrage bila u pripravnosti i poletjela u roku od 15 minuta. Istraga će pokazati bi li posljedice bile drugačije da su imale opremu za slijetanje na more. Prema izjavama pilota iz eskadrile, ovo je bio jedan od tehnički najboljih helikoptera, imao je 500 sati od kada je proizveden. To je novo u našem svijetu, odgovarao je zapovjednik HRZ-a na brojna pitanja koja je otvorila današnja tragedija.