Povodom jučerašnjeg posjeta direktora Hrvatskih cesta Josipa Škorića gradskoj upravi, a uz današnji primjer posljedica radova na cestama u Zadru, županijska vijećnika Marjana Botić uputila je priopćenje za javnost:

"Jutros kod odlaska na posao svjedočim mukotrpnom probijanju vatrogasaca Ulicom Domovinskog rata. I pored širine ulice, probijanje vatrogasaca uz zavijanje sirena, gužvu uzrokovanu zatvaranjem susjedne transvezale istok-zapad, vidi se kako vozači zapravo nemaju di se skloniti i propustiti vatrogasce pod rotirkama.

Razmišljam o tome kako smo u Klubu Akcije mladih i Mosta 2017. godine pokušali na Gradskom vijeću provući rekonstrukciju gradskih cesta u blizini vrtića, škola, sportskih terena i drugih važnih gradskih ustanova na način da se osiguraju prostori za privremeno zaustavljanje automobila i proširenja pješačkih dijelova takvih prometnica.

Da to sada postoji, automobili bi se imali gdje skloniti hitnim službama jer bi uz mala ulaganja i ova cesta bila u toj skupini cesta pod prioritetnom prilagodbom potrebama djece, školaraca i građana.

Ovako uz zvuk sirena stvarno mislim - je li mojim sugrađanima svanulo da ovu vlast moraju promijeniti ako Zadar misli preživjeti?

Gradonačelnik Dukić bi za sve nepromišljene, skupe, loše, dugotrajne, nesigurne „obnove" bez pješačkih koridora bar za djecu, bez ugibališta za javni prijevoz, bez sigurnosti u slučaju hitnih intervencija, s pustim semaforima umjesto rotora... morao bi se ne ispričati, nego dati ostavku i vratiti se na posao za koji je educiran i gdje je potreban, raspisati lokalne izbore zajedno sa parlamentarnima i dozvoliti da se promjeni ova praksa devastacije grada.

To se naravno neće dogoditi jer su u gradsku upravu gradonačelnik Dukić, pročelnik Kasap i ostali su instalirani ne da promišljaju razvitak Zadra već da štite interese profiterske grupacije koja Zadar godinama koristi za izvlačenje ogromnih količina novca tobožnjim „obnovama". Koje su redom kriminalno izvedene: od redovnog poplavljivanja tamo gdje prije „obnove" poplava nije bilo, do nesigurnijeg odvijanja prometa zbog zgrada praktično na cesti bez pravih pješačkih nogostupa, bez biciklističkih staza, bez zelenila, a kamoli prijašnjih drvoreda po kojima je Zadar bio prepoznatljiv i kojih se još sa sjetom mi stariji sjećamo, jer djeca misle da su ove jadne kržljavine zabijene u beton pored cesta nekakva stabla. Tužno.

Tako će biti dok na Gradsko vijeće i u javne rasprave dolaze već gotovi projekti izrađeni ne radi Zadra i građana, već isključivo radi zarade interesne skupine koja iz gradskog proračuna izvlači novac za pokrivanje nezasitnih apetita za bogatstvom uz priličnu nesposobnost za kvalitetan i tržišno konkurentan rad. Kako može biti drugačije kad razvitak grada crta (ne promišlja, nego crta) arhitektonski ured u notornom sukobu interesa i talačkoj krizi radi saniranja ogromnih gubitaka na zgradama kraj ceste Franje Tuđmana koja se zbog toga blokira mjesecima?

Zbog svega ovoga zgrožena sam najavama daljnjih „obnova", posebno raskrižja na Žmirićima koje uporno radi povećanja prostora za buduće „zgrane na cesti" planiraju semaforiziran umjesto rotora. Direktor Hrvatskih cesta na jučerašnjem sastanku u gradskoj upravi, gdje su te najave pljuštale zajedno s milijunima koje planiraju izvući iz gradskog proračuna, usput se ispričao zbog „obnove" ceste kod bolnice.

U bilo kojoj normalnoj državi u gradsku upravu bi stigao novi direktor, koji bi tu bio umjesto smijenjenog zbog tako protuzakonito izvedene „obnove", te ponudio plan sanacije i izvijestio građane o tijeku kaznenog progona za neodgovornost i zloupotrebu pozicije smijenjenog direktora.

Da DORH išta radi našlo bi se tu i lokalnih suradnika pa bi zajedno sjedili na nekoj drugoj klupi, a ne u upravi Grada.