Kada se podvuče crta na kraju godine, iz Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture ostvareno je 19.550.000 kuna vrijednosti projekata, što je 5,6 milijuna kuna manje od planiranog. Zbog čega se iz godine u godinu prebacuju nerealizirani projekti, pitali su oporbeni gradski vijećnici na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća.
– Na kraju svake godine program gradnje je takav dan da se dobar dio onoga što je planirano, ne uspije realizirati, a pogotovo u tome stradaju nerazvrstane ceste za koje nismo utrošili planiranih pet milijuna kuna. Zbog čega se nije riješila pristupna cesta u Petrčanima, kao niti odvojak Ulice Hrvatskog sabora za zgradu Elektre, koja je postala neka fantomska zgrada koja se stalno vuče kroz proračune? Za rekonstrukciju cesta na Novom Bokanjcu potrošeno je nula od planiranih 400 tisuća kuna. Zar zaista nema niti jedne ceste koja ne treba rekonstrukciju? Što je s ispraćajnicom Crno koja se već također već dugo čeka?, pitala je SDP-ova Irena Dragić.
Njezin stranački kolega Jure Zubčić ovom je popisu dodao i uređenje Trga sv. Frane, šetnicu u Kožinu, Riječku ulicu…
– Na kraju godine program drastično pada, zbog lošeg planiranja sustavno se događaju ove promjene. Je li ovaj program lista lijepih želja ili stvarni plan rada?, poručio je Zubčić ističući kako se nisu prihvatile niti inicijative njegovog kolege vijećnika, Mladena Malte (MOST) koji je predlagao da se uz projekte navedu imena projektanata, izvođača i investitora.
Sam Malta usredotočio se na Ulicu Nikole Tesle, na kojoj bi ubrzo trebala početi druga faza rekonstrukcije.
– Diklo Gradnja je dostavila najnižu ponudu, a na kraju je ispao Strabag. Što se čeka? Sad će 1. siječnja, predviđeno trajanje radova je 100 dana, a za očekivati je da će kasniti još 100 dana i ući ćemo u sezonu kao i s prvim dijelom. Treća faza ide 2021. godine u isto vrijeme?, pitao je Malta kojem je resorni pročelnik Darko Kasap na posljednje pitanje odgovorio potvrdno, dok je na pitanja o izvođačima rekao kako ne može dati odgovor dok se na završi cijeli postupak javne nabave.
U obranu programa u njegovoj nadležnosti standardno je stao Duško Vuković (HSU), s punim ustima pohvala, te Ante Kolega (HDZ) prenoseći iskustva nekih posjetitelja grada koji se „začude kada vide koliko se toga izgradilo u tih nekoliko godina otkada nisu bili u Zadru”.
Sam pročelnik priznao je kako mu je nekad teško braniti ovaj program, ali zato što on, kako je istaknuo, po zakonskim okvirima ne ocrtava sve što se gradi u gradu.
– Vrijednost projekata iznosi 163 milijuna kuna, a program gradnje je 30 milijuna kuna. Ostalo je prikazano na drugim pozicijama. Za cestu u Petrčanima imali smo tek odluku. Izgradnja zgrade Elektre Zadar zapela je negdje na izvođaču i Elektra rješava problem. Za Novi Bokanjac čeka se početak realizacije aglomeracije. Za ispraćajnica Crno sada donosimo Prostorni plan uređenja grada Zadra kojim tek stvaramo preduvjete. Očekivali smo da ćemo ga donijeti ranije, raspisati natječaj i početi radove. Za Trg sv. Frane treba definirati status pomorskog dobra, da bi se on kao takav mogao realizirati. Zato se i on prebacuje iz godine u godinu, odgovorio je Kasap ponovno prihvaćajući Maltinu inicijativu o prikazu dodatnih informacija za projekte kao i onu Kristijana Kotlara (Akcija mladih) za ugradnju solarnih lampa u ulicama u kojima ne postoji mogućnost postavljanja standardnih stupova javne rasvjete. Preostaje vidjeti hoće li se te i ranije prihvaćene inicijative u novoj godini i ostvariti.