Jučer se na željezničkom kolodvoru u Karlovcu održala svečanost potpisivanja ugovora za dodjelu bespovratnih sredstava za projekt rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac - Karlovac.

Riječ je o značajnom projektu u sklopu kojeg će se rekonstruirati postojeći i izgraditi drugi kolosijek na dionici Hrvatski Leskovac-Karlovac u duljini od 44,02 km. Navedena dionica se nalazi na željezničkoj pruzi M202 Zagreb GK - Rijeka, na trasi tzv. nizinske pruge čija će realizacija utjecati na daljnji razvoj i povećanje konkurentnost luke Rijeka kroz poboljšanje njezine povezanosti s tržištima srednje Europe poput Mađarske, Slovačke i Poljske. Ovaj projekt, kao i ostala ulaganja u željezničku infrastrukturu, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture provodi uz pomoć Europske unije koja ovaj projekt sufinancira iz Kohezijskog fonda.

Vrijednost ugovora iznosi 2,7 milijardi kuna od čega se 85 posto sufinancira iz spomenutog Kohezijskog fonda kojeg su potpisali ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić i ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU-a Tomislav Petric.

Autor fotografije: Pixsell

Ministar Butković je uoči jučerašnjeg potpisivanja naglasio kako je realizacija dionice od Hrvatskog Leskovca do Karlovca još jedna potvrda kako Europska komisija podupire projekt realizacije nizinske pruge kao strateškog projekta Republike Hrvatske. „Na dionici nizinske pruge, osim ovog projekta, trenutno provodimo niz projekata. Riječ je, o radovima tj. rekonstrukciji postojećeg, i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici pruge Dugo Selo - Križevci, zatim o obnovi postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka na dionici Križevci - Koprivnica - državna granica, gdje uskoro očekujemo početak radova. Također, trenutno je u tijeku postupak javne nabave za uslugu izrade studijske dokumentacije za projekte modernizacije željezničke pruge na dionici Oštarije - Škrljevo i dionici Karlovac - Oštarije te je u tijeku izrada projektne dokumentacije za izgradnju drugog kolosijeka, modernizaciju i obnovu na dionici pruge Škrljevo - Rijeka - Jurdani." istaknuo je ministar Butković te je najavio da će se u željezničku infrastrukturu u sljedećih deset godina uložiti oko 3,5 milijarde eura.


U sklopu ovog projekta rekonstruirat će se 44,2 km postojeće jednokolosiječne pruge na dionici Hrvatski Leskovac - Karlovac s dogradnjom drugog kolosijeka, također, obnovit će se željeznički kolodvori u Hrvatskom Leskovcu, Jastrebarskom i Karlovcu te će se prenamijeniti kolodvori Horvati, Zdenčina i Draganić u stajališta. Osim toga, projekt predviđa i rekonstrukciju željezničkih stajališta Mavračići, Desinec, Domagović i Lazina uz izgradnju propusta, mostova, vijadukata, podvožnjaka, zidova za zaštitu od buke, ugradnju elektroničko signalno - sigurnosnih uređaja i ugradnju novog telekomunikacijskog sustava. Završetkom rekonstrukcije ove dionice vlakovi će moći prometovati do maksimalne brzine od 160 km/h a putnici će, osim veće brzine i udobnosti, imati lakši pristup osobama smanjene pokretljivosti te nova parkirališta za osobne automobile i bicikle.

Projekt je sufinanciran sredstvima Europske unije iz Kohezijskog fonda