ZADAR- Trpimirova obala, uvijek opasna zadarska ulica za pješake, ali i vozače koji su toliko puta sletjeli u more, zbog plime je ovog tjedna bila zatvorena za prometa.

Kako riješiti problem potopljene ulice, devastirane obale i zapuštenih vezova za brodice u uvalama Maestral i Dražanica - sve do dijela uz derutnu zgradu Maraske?

- Zajedno sa Županijskom lučkom obalom (ŽLU) koja gospodari pomorskim dijelom planiramo izraditi novi Urbanistički plan uređenja uvala Dražanica i Maestral koji bi se nadovezao na već usvojene treće izmjene Detaljnog plana uređenja Maraska parka. Bez tog urbanističkog plana, koji će biti napravljen nakon studije valovanja i maritimne analize, nitko ne može ni kamen baciti u more. Taj plan bi nam trebao dati rješenje da školjerama zaustavimo nalete valova na Trpimirovu obalu. Plimno dizanja mora, kao što je bio ovaj slučaj, prema važećim urbanističkim planovima, ublažilo bi proširenje i podizanje razine tog dijela ceste, doznajemo od pročelnika za graditeljstvo Darka Kasapa.

Županijska lučka uprava gospodari s obje uvale, ali Davor Škibola, ravnatelj ŽLU smatra da je kritičnije stanje u uvali Maestral koja bi trebala dobiti prioritet. Postoje neka idejna rješenja, od kojih treba izabrati najpogodnije za uređenje te lučice, nakon čega bi Gradsko vijeće trebalo donijeti odluku o izradi urbanističkih planova, najavio je Škibola, potvrđujući kako u pomorskom dobru ne može biti nikakvih intervencija bez tih urbanističkih planova. Županijska lučka uprava u uvalama Maestral i Dražanica naplaćuje vezove koji su, prema riječima Škibole, u jako lošem stanju. Ali bez UPU, nema ni novih, a kamoli sigurnih vezova.

Na Trpimirovoj obali proteklih godina radilo se na ugrađivanju kanalizacije, ali tada nije iskorištena situacija za evenetualno proširenje obalnog zida koji se na mjestima kao što je ovaj na slici - raspada.

Za proširenje Trpimirove obale na dijelu od Marexa do ulaza u Marasku, svojedobno su bili zainteresirani iz turskog Dogusa. Oni su i investitori trećih izmjena DPU Maraska parka, koji se još kao i njiihova građavinska dozvola za hotel Maraska, nisu počeli ostvarivati.

Proširenje Trpimirove obale na tom dijelu trebao bi biti prioritet gradske vlasti, makar uz pomoć EU financiranja. Iako je i prije rata bio plan za uređenje zadarskog "lungomare" kojeg je izradio arhitekt Ante Uglešić, za koji je čak postojala i građevinska dozvola, pa je u novijoj prošlosti Zadra, taj posao nastavio studijom i izmjenama DPU arhitekt Nikola Bašić, uređenje Trpimirove obale kao i uvala uz nju, i dalje čeka investitora.

Zadarski arhitekt Ante Uglešić odavno je napravio idejno rješenje tako što bi se
uvale Maestral i Dražanica od vjetrova zaštitio dugim lukobranima koji su logičan nastavak školjere koja štiti uvalu Vitrenjak. Nasipali bi se i plićaci u obje uvale kao i obalni pojas Trpimirove obale. Naravno, da za taj zahvat Grad Zadar nikada nije imao novca, a sada im je u planu da zajedno s ŽLU novo projektno rješenje prijava za EU financiranje što je moguće kao u slučaju uređenja drugih zadarskih lučica.