– Danas nastupa novo doba u Bibinjama, jer se predstavlja najbitniji projekt, rješenje za problem koji je dijelio mjesto i uništio turizam. Ako bi se projekt izmještanja željezničke pruge iz sela završio za tri do pet godina, to bi za nas bilo kao sutra, rekao je zadovoljno načelnik Općine Bibinje Bruno Bugarija nakon što su u općinskoj vijećnici feasibility studiju (studiju isplativosti ulaganja) prezentirali direktor Građevinskog fakulteta Stjepan Lakušić i državni tajnik Josip Bilaver.
Riječ je o projektu kojim bi se sada nerentabilna i tehnološki zastarjela pruga izmjestila nekoliko kilometara iznad Bibinja i Sukošana, te i uz gradnju tunela povezala putničku luku u Gaženici s poslovnom zonom i Zračnom lukom Zadar.
– Rezultati studije pokazali su da je najbolje rješenje ono koje je napravljeno prije nekoliko godina izradio ministar Kalmeta, a to je izgradnja tunela kojim bi se Zadar povezao s ostatkom pruge koja ide prema Kninu. Ovo je financijski i ekološki najbolja varijanta, koja je stala 2011. godine, ali će ponovno krenuti od sljedeće, kada će HŽ infrastruktura raspisati natječaj, rekao je Bilaver.
Lakušić je prezentirao najbolje rješenje, koje bi osim izmještanja željezničkog prometa iz Bibinja i Sukošana, kao i središta Zadra, donijelo povezivanje Zračne luke i Gaženice, što bi donijelo korist i pomorskoj i zračnoj luci, građanima i gospodarstvu.
– Hvala Kalmeti koji je počeo, a izgleda da će i završiti projekt, rekao je načelnik Bugarija, nakon čega je svoj osvrt dao i nekadašnji ministar.
– Nisam davno bio na konferenciji za tisak. Veseli me da se nakon 2011., kada je projekt stao, danas nastavlja u jednom širem obliku nego je bio. Mi smo radili samo izmještanje pruge, što je projekt koji je ukomponiran u ovu širu studiju. Opcija je za putnički kolodvor u Zadru da ostane ili da se izmjesti u Gaženicu kao i teretni terminal, vjerojatno druga varijanta. Još jedna važna stvar je da su s projektom suglasni i konzultanti Europske komisije iz JASPERS-a. Svi segmenti prometa u zadarskom kraju su vrhunski riješeni osim željezničkog, koji sada dolazi na red, rekao je Kalmeta.
Zadovoljstvo su iskazali i zadarski župan Božidar Longin te gradonačelnik Branko Dukić.
– Ovo je povijesna prekretnica za Bibinje koja će uzrokovati domino efekt. Kao što je autocesta koja je omogućila Gaženicu, a ona proširenje Zračne luke, tako bi se ovim projektom omogućilo prometno rasterećenje obalnog pojasa i razvijanje Zadarske županije kao intermodalnog čvorišta, rekao je Longin.
– Zadar je na jedan način bio kažnjen izostavljanjem željezničkog prometa. Vjerujem da ćemo u idućim godinama postati pravo prometno središte , ekonomski porasti i biti ugodan i perspektivan grad za one koji žele živjeti u njemu, rekao je Dukić.
Okvirna procjena troškova prve faze s izmještanjem pruge je 553 milijuna kuna, a druge 105 milijuna kuna.