Jučer su započeli radovi na rekonstrukciji 250 metara Tuđmanove ulice od raskrižja s Bulevarom do onog s Murvičkom ulicom i u produžetku još 60 metara ta će se ulica proširiti na četiri kolnička traka.

Zbog toga je danas počelo rušenje zida uz bivšu Tvornicu kruha, dok će se na suprotnoj strani srušiti najmanje dva stabla drvoreda crnika zbog treće trake skretanja. Na terenu smo doznali kako su sadašnji vlasnici tog terena na kojem je podignut stambeni blok, predvidjeli metar i pol širine za novi nogostup. Prekrasan drvored ispred stambene zgrade s grmljem, prema istim informacijama s gradilišta, ipak će biti sačuvan osim prva dva stabla.

To, nažalost, neće biti sudbina drvoreda uz trgovački centar City Galleria koji će sigurno biti srušen jer se Ulica Franje Tuđmana na tom dijelu širi u četverotračnu. Prema uvjerenju kojeg smo dobili od stručnjaka s terena, preživjet će i drvored čempresa kojeg su podigli i održavaju iz crkve sv. Ivana.

Radove u režiji Hrvatskih cesta izvodi Sarađen jer se radi o dijelu Tuđmanove koja je državna cesta. U nastavku je ta cesta u vlasništvu Grada Zadra u kojem se priprema njezino proširenje uz pomoć EU financiranja, a do kojeg bi trebalo doći u drugoj polovici, a prije pred kraj 2020. godine.

Do Božića je rok za aktualne radove na Tuđmanovoj ulici, u kojima će najzahtjevnije biti raskrižje s Putom Murvice. Pa će tako Hrvatske ceste financirati, a njihov izvođač izvesti radove na 60-ak metara trase Tuđmanove koja je u vlasništvu Grada Zadra.

O rekonstrukciji Tuđmanove ulice govori se već 10 godina, a nitko nije zadarskoj javnosti predstavio taj projekt u stvarnosti. U pokušaju da to dobijemo iz Hrvatskih cesta, ispostave Zadar, također nismo uspjeli jer su oni tek napisali: Ulica F. Tuđmana državna je cesta od raskrižja s ulicom A. Starčevića do raskrižja s ulicom Put Murvice te će se navedeni dio ulice rekonstruirati u cijeloj duljini uključujući i raskrižje s ulicom Put Murvice. Ulica će se proširiti na 4 vozne traka, a proširenje će se izvesti prema nekadašnjoj Tvornici kruha!

Za prvu fazu uređenje Ulice Franje Tuđmana do raskrižja s Putom Stanova navodno je davno ishodovana lokacijska dozvola. Za obje faze koje će se financirati preko novog ITU programa s 26.6 milijuna kuna, do raskrižja s Ulicom bana Josipa Jelačića još se radi projektna dokumentacija. I tako to ide i na spornoj Ulici Nikola Šubića Zrinskog koja bi se trebala dovršiti do kraja veljače, kako su nam prvotno najavili iz Hrvatskih cesta. Radi se o nogostupu na kojem je još uvijek trafostanica u vlasništvu HEP-a.

Hrvatske ceste će o svom trošku preseliti trafostanicu, ali još uvijek, tri godine nakon što su počeli s radovima u Zadru, nisu dobili građevinsku dozvolu.

"Postupak dobivanja građevinske dozvole za premještanje trafo stanice je u tijeku te će se radovi na dovršetku nogostupa u ulici Šubića Zrinskog nastaviti kada se dobije pravomoćna dozvola", napisali su nam iz zadarske ispostave Hrvatskih cesta.