Očistit ćemo sve olupine i napuštena vozila s javne površine, odlučan je pročelnik Upravnog odjela za komunalne poslove i zaštitu okoliša Robertino Dujela, najavljujući savjetovanje s građanima na prijedlog odluke kojom će se to regulirati.

Nakon gotovo 15 godina Grad Zadar donosi novu odluku o načinu uklanjanja dotrajalih, oštećenih i napuštenih vozila ostavljenih na javnim površinama.
U srpnju je izvan snage stupila stara odluka iz 2005. godine prema kojoj je taj posao obavljala gradska tvrtka Obala i lučice, a po nalogu policijskog službenika.

Međutim, ta odluka se na taj način nije provodila jer je policija možda jednom ili dva puta bila u akciji s komunalcima. Od tada na sve pritužbe građane da na javnoj površini leže neregistrirana vozila, policija ih je upućivala komunalnim redarima, koji su prema riječima pročelnika Dujele, postupali prema Odluci o komunalnom redu. Komunalni redari su stavljali obavijesti na vozila koja su pretvorena u metalni otpad na parkiralištu, ali vlasnici ih ne daju - žele ih gledati, ne mareći da susjedima ne daju mjesto za parkiranje. I onda na obavijest redara, stave pisani odgovor - ja sam vlasnik. Ili ih jednostavno skinu. I što onda? Komunalni redari su na ista vozila opet stavili obavijest. Hoće li to ostati mrtvo slovo na papiru, pitali smo pročelnika Dujelu.

- Neće. Jer će vozila i dalje uklanjati pauk Obala i lučice, ali po nalogu djelatnika Odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša. Bit će to prometni i komunalni redari. Mi imamo uvid u bazu podataka registriranih vozila. Osigurali smo mjesto za odlaganje tih vozila na deponiji Diklo. Vlasnici će plaćati 300 kuna dizanje vozila, informacije su koje smo dobili od pročelnika Dujele uz najavu nove odluke.

Na gradskim površinama sve je više napuštenih vozila od kojih se vlasnici limenih ljubimaca ne mogu odvojiti.

- Svjedoci smo da je ova pojava sve učestalija. U cilju sprječavanja širenja neprihvatljive pojave i sanacije postojećeg stanja na izoliranim lokacijama, pred sljedeće Gradsko vijeće donosimo Odluku o načinu uklanjanja dotrajalih, oštećenih i napuštenih vozila, najavio je Dujela preko medija.

Oštećenim i dotrajalim vozilom smatra se svako vozilo koje se ne može pokrenuti, a ostavljeno je na javnoj površini više od sedam dana.

- Odlukom se propisuje postupanje s vozilima, podnošenje prigovora te naplata troškova. Jasno smo definirali nadležnost prometnih redara nad navedenim vozilima kad je riječ o cesti, cestovnom zemljištu i parkirališnim prostorima kao i nadležnost komunalnog redara na ostalim javnim površinama. Nakon obavijesti vlasniku vozila ista će se uklanjati o trošku vlasnika i čuvati 60 dana na posebno pripremljenoj lokaciji.

Rok za očitovanje zainteresirane javnosti na prijedlog odluke na e-savjetovanju je do 29. listopada.