Došlo vrijeme i za Žmiriće, potvrdili su nam to iz Hrvatskih cesta, koje su spremne potrošiti 53 milijuna kuna za rekonstrukciju raskrižja i proširenje pristupa tom uskom grlu zapadnog dijela Grada Zadra.

Iz Hrvatskih cesta dobili smo kratku pisanu informaciju o tom zahvatu koji se planira punih šest godina:

"Postupak izdavanja građevinske dozvole je u tijeku. Planom nabave Hrvatskih cesta d.o.o. za 2019. godinu osigurana su sredstva u iznosu od 53.000.000 milijuna za predmetni zahvat. Predviđeno je da bi radovi rekonstrukcije raskrižja trajali 12 mjeseci. Postupak otkupa zemljišta vodi ured državne uprave", navodi se u službenoj informaciji iz Hrvatskih cesta.

Za otkup zemljišta, koji je najavljen polovicom ove godine, Hrvatske ceste spremne su platiti od 460 do 1200 kuna po metru četvornom. S obzirom na vrijeme trajanja radova, a bit će to kroz dvije sezone, Grad Zadar se sprema za alternativna rješenja. Od pročelnika Darka Kasapa doznali smo da su to trase koje bi išli iza centra Plodin te zaobišla azila na Žmirićima. Zemljište je 99 posto u vlasništvu Grada Zadra koji očekuje da se Hrvatske ceste uključe u izgradnju tih zaobilaznih cesta. One bi služile za privremenu regulaciju, ali i kao alternativa.

Hrvatske ceste su nakon obnove državne ceste prema Viru sjetili se da raskrižje nije u skladu s vremenom i prometom pa su 2012. godina pristali na izmjene Detaljnog urbanističkog plana Žmirići. Tada smo zabilježili kako je izmjene DPU-a tražio D&Z kojeg su angažirali privatni investitori a Hrvatske ceste su, prema izjavi tadašnjeg direktora zadarske ispostave Hrvatskih cesta pristali da oni budu nositelji projekta. Oni su platili i studiju zagrebačkih prometnih stručnjaka koja je dokazala da je semaforizirano raskrižje bolje rješenje od rotora koji se zagovarao u sklopu javne rasprave.

Kako će izgledati konačno rješenje te rekonstrukcije za koju će Hrvatske ceste potrošiti daleko više novaca nego za zahvat koji je još u tijeku - od Bulevara preko proširenja Ulice Nikole Šubića Zrinskog do očekivanog proširenja dijela Ulice Franje Tuđmana. Za taj posao obnove državnih cesta u dužini od 4.2 kilometra procjena je bila 37 milijuna kuna, izlicitirano je na 32 mlijuna kuna bez PDV-a. Dodatno je Sarađenu plaćeno 2.5 milijuna kuna, a račun koji je otvoren 2016. godine još nije podvučen.