Nakon rekonstrukcije Ulice Nikole Šubića Zrinskog, pješaci i vozači u Zadru dobili su po život opasno prometno rješenje od raskrižja kod Autobusnog kolodvora do Ravnica.

Glasnogovornica Hrvatskih cesta, Tamara Pajić, na kraju tjedna praznika i godišnjih odmora, dostavila nam je telegrafske informacije a da nismo dobili odgovor na osnovno pitanje. Hoće li se u rujnu raditi preinake s obzirom na to da je i prometna policija napravila očevid stanja na terenu?

Uz sve povike u medijima, primjedbe građana i gradskih vijećnika pismo koje im je pisala županijska vijećnica Marjana Botić i ravnatelj bolnice Željko Čulina, u Hrvatskim cestama su „mrtvi, hladni" investitori. Na naš upit o završnom izvještaju nadzorne službe, odgovor je nadzor dostavlja mjesečna izvješća o stanju radova. Kao da se to ne zna. Zadarski D&Z uz zagrebački Investinženjering i Ramtceh, ugovorili su stručni nadzor za 1 379 475 kuna bez PDV-a za posao stručnog nadzora. Oni očito nisu imali primjedbi i za njih je sve u redu, jer Hrvatske ceste kao investitor tvrde kako su „radovi su izvedeni prema projektnoj dokumentaciji i građevinskoj dozvoli".

Projektnu dokumentaciju izradio je Građevinski projekt d.o.o. iz Šibenika. Oni su taj posao dobili u otvorenom postupku javne nabave 2014. godine za 805.000,00 kn bez PDV-a, navodi se u informaciji koju prenosi glasnogovornica Hrvatskih cesta. Ona je potvrdila kako projektanti iz Šibenika nisu vršili uslugu kompletnog nadzora nad radovima. Prema referencama Građevinskog projekta, oni imaju dovoljno iskustva u projektiranju cesta, raskrižja i komunalne infrastrukture.

Ostaje i dalje otvoreno pitanje tko im je davao upute što će i kako crtati, odnosno tko je odgovoran za to što se Ulica Nikole Šubića Zrinskog nije pokazala moderno i dobro rješenje. Naprotiv, neki su nam vozači rekli kako je iz opreza izbjegavaju. Jednostavno to je ulica koja nije logično napravljena, osobito na spojevima kompleksnog raskrižja Ravnice sa semaforima. Ako se vozi iz Jazina da bi se nastavilo ulicom prava prednosti, vozači se moraju uključivati nakon raskrižja na Ravnicama. Isto je i kad se prođe to raskrižje iz smjera Ravnica prema najopasnijem spoju kod hotela Kolovare.

Nije naodmet podsjetiti kako su Hrvatske ceste pravdale rušenje rotora na Ravnicama time što Ulica Marka Marulića od Jazina postaje jednosmjerna. Koje je opravdanje za četverotračnu cestu koja vodi samo u jednom smjeru?

Prometna policija kao i Grad Zadar dali su u postupku ishođenja građevinske dozvole suglasnost na taj projekt koji još nije ni dovršen prema važećoj dozvoli, a hoće li dati uporabnu dozvolu Hrvatskim cestama koje se ne izjašnjavaju o popravcima, odgovor je na čekanju.