Prva je ovo godina u kojoj je otvoren veliki terminal, u funkciji je zračni most koji putnike izravno prebacuje s broda u terminal i gotovo sve su državne službe izmještene u Gaženicu.

Unatoč otvaranju i ulaganju u novu luku, koja bi po želji politike i turskog koncesionara trebala postati polazna luka za kruzing kompanije, kruzeri i dalje pristaju uz Istarsku obalu na ekskluzivnoj lokaciji s pogledom i dostupnošću Grada. U Gaženici, koja je najveća i najopremljenija putnička luka u Hrvatskoj, izgrađeni su gatovi za međunarodni privez s kapacitetom koji može primiti i najveće kruzere. Uz Istarsku obalu, na kojoj je svojedobno građeno pristanište za kruzere, može se vezati tek jedan brod. Uz taj međunarodni privez odavno je zatvoren objekt tzv. carinskog paviljona koji je ispao privremena investicija kao i montažni terminal u Gaženici.

Zašto svi kruzeri ne pristaju u Gaženici, pitanje je koje je potaknuo jedan od naših čitatelja koji uz to dodaje: "Tamo je uloženo 250 milijuna kuna, a kruzeri uz Morske orgulje i dalje zagađuju."

Odgovor smo postavili ravnatelju Lučke uprave Zadar (LUZ) Robertu Škifiću, a odgovor dobili preko PR agencije:

"Kruzing kompanije mogu birati mjesto gdje će privezati kruzere, bilo u Staroj luci na Poluotoku, bilo u Novoj luci Zadar u Gaženici.

Tijekom 2018. godine u Staroj luci je zabilježeno 47 ticanja s 12 819 putnika (luksuzni butik brodovi do maksimalno 250 metara i gaza do 6,5 metara), a u Novoj luci i Gaženici 73 ticanja s 153 709 putnika", navodi se u tom odgovoru u kojem smo upućeni na raspored dolazaka kruzera u ovoj godini.

Umjesto u Gaženici zadarska kruzing sezona otvorena je u Gradu gdje je u ožujku pristao prvi kruzer. Uz male kruzere Arthemis i Athena koji godinama zimuju u Gradskoj luci, ove je godina najavljeno 42 pristajanja u Gradu, jedan će kruzer biti na sidru, a 78 puta kruzeri će biti privezana u Gaženici.

Doznajemo da je lučka pristojba istog iznosa u Gradskoj luci kao i u Gaženici a da će dogodine doći do povećanja iznosa lučke takse koja je glavni prihod kako LUZ-u tako i koncesionaru ZIPO. Kako će se to odraziti na želje kruzing kompanija i njihovih agenata za vezom, iz odgovora Lučke uprave nismo saznali.