Prosvjed radnika Liburnije, koji traže povećanje plaće za 10% i reguliranje uvjeta rada, prošao je jutros bez najavljene obustave prometa na gradskim i prigradskim autobusnim linijama.

- Odustalo se jer je poslodavac radio niz opstrukcija prema radnicima - prijetnji otkazom, neproduljenjem ugovora o radu, raznim oblicima zastrašivanja... Vozači nisu popustili pristicima, ali je pak pala odluka sindikalnih predstavnika da ih se ne izlaže tom riziku. No sada najavljujemo najradikalniju akciju - štrajk do ispunjenja zahtjeva, istaknuo je Vedran Uranija, sindikalni povjerenik Teritorijalnog Ureda SSSH Zadar.

Faza mirenja, prema riječima sindikalista Stjepana Lisičaka, trajat će narednih pet dana. Nakon proteka tog vremena, ide se u obustavu rada cijele Liburnije, poručio je predsjednik Sindikata prometa i veza.

Kritike prosvjednika bile su danas upućene Upravi društva, dok je osnivaču Gradu Zadru išla zahvala.

- Od gradonačelnika smo dobili načelno pozitivan odgovor. Iako je rekao kako trenutno nema novca u proračunu, istaknuo je da Liburnija to riješi ako ima sredstva. Uslijedili su razgovori s direktorom Edvinom Šimunovom no nije bilo efekta. On tvrdi da nema mogućnosti za ispunjenje zahtjeva radnika, ali mi imamo pouzdanu dokumentaciju prema kojoj Liburnija ima sredstva za isplatu ne samo 10% većih plaća, nego i više, istaknuo je Uranija dodajući kako još ne može otkrivati izvor ovih informacija.

Vozač i sindikalist Marin Sikirić postupke direktora nazvao je mobingom i zlouporabom položaja, a objasnio je kako se današnja obustava prometa, prema nekim tumačenjima, mogla proglasiti nelegalnom. Stoga su htjeli izbjeći moguće posljedice.

- Direktor je zvao jednog po jednog radnika i pitao ih na čijoj su strani. Mi moramo biti na istoj strani. Ponašanje direktora predstavlja kršenje radničkih prava, tražit ćemo zaštitu kroz sve institucije, poručio je Sikirić.

Predstavnik jednog sindikata Liburnije istaknuo je kako su plaće radnika ispod svakog prosjeka.

- Osnovica plaće vozača je 4100-4200 kuna, čistačice zarađuju oko 3200 kuna, dok majstor s 40 godina iskustva, koji bi bio tražen bilo gdje u svijetu, prima 4500 kuna. Želim demantirati tvrdnju da radnik sa 60 radnih sati tjedno dobije 9000 kuna. Uostalom ako uzmete u obzir da je to 280 sati mjesečno, zapitajte se želite li da vam taj vozač vozi dijete u školu. Ljudi nam prigovaraju da jedemo za volanom. Da jer nemamo kad jesti! Mi se nismo vjenčali za ovu firmu, želimo s redovnim satima ostvarivati dostatnu plaću. Trenutno Liburniji nedostaje 15 vozača i time se godišnje uštedi oko milijun kuna. Korekcije se moraju napraviti i naši zahtjevi su realni i korektni. Pokrenimo konstruktivne razgovore, a ne mazanje očiju, istaknuo je Sikirić, dok je sindikalist Zrinko Rogić pozvao gradsku i upravu Liburnije da zajedno sjednu za stol i ispune barem polovicu zahtjeva radnika.

Podsjetimo, djelatnici traže povećanje osnovice plaće za 10% te izmjene i dopune Kolektivnog ugovora u svezi reguliranja noćnog rada, tjednog odmora, povećanja stalnog dodatka osoblju koje radi smjenski rad, definiranja posebnih (otežanih) uvjeta rada kao i izradu nove sistematizacije radnih mjesta.