Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture stiglo je reagiranje na članak o kamenju u Foši, koji je danas objavljen na našem portalu.
– U jednom spornom dijelu se navodi sljedeća netočna informacija: “Pa su komunalni redari trebali biti ti koji će zaustaviti radove i podići prijavu protiv još uvijek nepoznatog počinitelja”, na što se dalje navodi reakcija nadležnoga pročelnika za komunalne poslove Grada Zadra: „izričito nam je rekao: ne, mi nismo nadležni za more. Nije ga to trebalo ni ptati jer odgovor znaju i mala djeca. Ali još ne znaju koliko su nadležni iz Ministarstva mora bili u stanju da s Države spuste odgovornost na lokalne vlasti. A zbog čega postoje državne službe, u ovom slučaju inspekcija Lučke kapetanije, nego da štite pomorsko dobro. Kao što je to i obaveza DORH-a koji se također uključio u ovaj slučaj. Makar načelno”, čime se nesumnjivo pokušalo insinuirati nekompetencija nadležnih službi Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u obavljanju službenih poslova, a iznesenom neistinom se kod čitatelja i javnosti također pokušava insinuirati nebriga Ministarstva za resurs pomorskog dobra, što je također netočno.
Nastavno na iznesenu neistinu ističemo da Ministarstvo niti u jednom trenutku nije tvrdilo, niti je informacija da su komunalni redari Grada Zadra nadležni u postupanjima s ciljem zaštite pomorskog dobra komunicirana službeno (ili neslužbeno), a još manje da su bili (ili jesu) dužni zaustaviti nasipavanja pomorskoga dobra te shodno rečenome podići prijavu protiv počinitelja prekršaja. Naprotiv, te radnje iz službene nadležnosti poduzete su od strane inspektora pomorskog dobra Lučke kapetanije Zadar, što smo krajnje jasno i komunicirali. Konkretno, inspektor nadležne Lučke kapetanije Zadar je na dan kada je zaprimljena prijava o nezakonitom nasipavanju pomorskog dobra, u okviru službenoga postupanja izdanim Rješenjem trenutno zabranio daljnje nasipavanje pomorskog dobra na predmetnoj poziciji te je naloženo i u tijeku je vraćanje oštećenoga pomorskog dobra u prvobitno stanje, pod nadzorom službenika Lučke kapetanije Zadar pod posebnim uvjetima (ručno – bez upotrebe radnih strojeva i vozila), budući da je taj dio pomorskog dobra infrastrukturno nesiguran za prometovanje težih vozila i manipuliranje težim / teškim strojevima, zbog opasnosti od daljnjeg oštećenja obale.
Također, iz nadležnosti Lučke kapetanije Zadar podnesen je optužni prijedlog protiv počinitelja utvrđenog prekršaja oštećenja pomorskoga dobra nasipavanjem Vijeću za prekršaje Lučke kapetanije Zadar, zbog prekršaja iz članka 115. stavka 5. Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama.
Također, Ministarstvo u skladu sa važećim zakonskim propisima ne komunicira podatke temeljem kojih bi se moglo identificirati ili dovesti javnost u vezu ili na ikoji način ukazati na identitet osobe (fizičke ili pravne), protiv koje je pokrenut postupak, prije okončanja istoga.
Zaključno, u pitanju odgovornosti u redovnom upravljanju pomorskim dobrom, sukladno odredbi članka 11. Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama, ističemo da brigu o redovnom upravljanju pomorskim dobrom vode jedinice lokalne samouprave, a pod redovnim upravljanjem smatra se briga o zaštiti i održavanju pomorskog dobra u općoj upotrebi. S obzirom da je dio obale u lučici Foša oštećen djelovanjem morskih valova i vjetra, istu je potrebno sanirati, što će Lučka kapetanija Zadar posebnim rješenjem naložiti Gradu Zadru, nakon što prekršitelj ukloni sav nasuti (kameni) materijal iz mora, stoji u priopćenju što ga potpisuje David Radas, voditelj Samostalne služba za odnose s javnošću u ovom ministarstvu.