Na području Zadarske županije provodi se projekt InnoXenia- Innovation in Tourism in the Adriatic-Ionian Macroregion. Razgovarali smo s Anamariom Mađerić, voditeljicom projekta kojeg provodi ustanova INOVAcija.
Koji je cilj projekta InnoXenia i kakve konkretno benefite projekt donosi zadarskom području?
Cilj projekta je uspostavljanje inovativne turističke platforme koja će omogućiti učinkovitiju razradu turističkih strategija na Jadransko – jonskom području. Uspostavljena platforma koja će se temeljiti na aktualnim statističkim podacima će potaknuti snažnije umrežavanje dionika i prijenos znanja te bolju razradu turističkih strategija, politika i ulaganja u području koje obuhvaća projekt s krajnjim ciljem novih iskoraka u turizmu.
Provedba je započela 1. siječnja 2018. godine i trajat će do 30. rujna 2019. godine.
Projektni konzorcij sastoji se od devet partnera i tri pridružena partnera, a obuhvaća sveukupno šest zemalja Jadransko – jonske regije (Italija, Slovenija, Grčka, Hrvatska, Albanija i Bosna i Hercegovina). Vodeći partner je Regija Zapadne Grčke s velikim iskustvom u vođenju projekata. Ustanova INOVAcija sudjeluje u projektu kao jedini predstavnik iz Hrvatske. Ukupan proračun projekta je 1.055.190 €, od čega Ustanovi INOVAcija pripada 109.000 €.
Što je inovativno u tom projektu u čijem je nazivu također sadržana riječ inovacija?
Projekt InnoXenia ima u cilju poboljšanje turizma, uvelike se oslanjajući na inovativne proizvode, procese i usluge koje mogu nadopunjavati prirodne i kulturne ponude našeg područja.
Projekt će uspostaviti ADRION platformu, koja će pružiti informacije vezane uz turizam, koje su relevantne prije svega donositeljima odluka, podržavajući ih u planiranju i razvijanju inovativnih turističkih strategija, usluga, infrastrukturnih intervencija i sadržaja. Bez jasnih podataka pokrijepljenih brojkama i trendovima teško je osmisliti i predvidjeti nove korake u turizmu.
Koliko i na koji način projekt prati aktualni trenutak u turizmu i na koji način se prilagođava promjenama tj. otvara prilike za nova rješenja?
Turizam na tom jadransko jonskom području mora se nositi s promjenama u turističkoj potražnji, novim tržištima u nastajanju i socioekonomskom krizom. Očekuje se da će projekt simulirati promjenu paradigme u turističkoj politici i ulaganjima kroz svoj inovativni pristup i alate te da će na taj način otvoriti prilike za nova rješenja u turizmu.
Kakve koristi od projekta imaju primjerice iznajmljivači i općenito svi oni koji se bave turizmom?
Kroz projekt se planiraju razne aktivnosti koje će umrežiti dionike privatnog, javnog, obrazovnog te civilnog sektora. Time će se ojačati inovacijski kapaciteti turističkih djelatnika pa se sukladno tome očekuje bolja ponuda i kvalitetniji sadržaj za goste – korisnike, što je zasigurno u interesu svima kako bi novi moment u turizmu iznjedrio što bolju ponudu.
Na razini cijelog partnerstva bit će izgrađena strategija koja će biti ključ izgradnje kapaciteta i kapitalizacije kod donositelja odluka u turističkom sektoru.
Prikupljenim podatcima želimo prikazati realnu sliku turističkog sektora te uvidjeti potencijalne probleme te pronaći način za poboljšanje u turističkom sektoru.