Uz brojne kritike oporbenih vijećnika na posljednjoj ovogodišnjoj sjednici Gradskog vijeća izglasan je program gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području Grada Zadra za 2019. godinu. Plan za nadolazeću godinu predstavio je resorni pročelnik Darko Kasap.
Za izgradnju javnih površina planiraju se sredstva u iznosu od 3.8 milijuna kuna koja će se utrošiti na radove na obalnom pojasu Diklo, Trgu sv. Frane, šetnici Kožino te
sufinanciranje III. faze obalnog zida Jazine. U 2019. godini planira se početak uređenja pločnika uz bedeme na Obali kralja Tomislava, te početak arheoloških istraživanja na Trgu tri bunara. Dovršetak arheoloških istraživanja na gradskoj tržnici očekuje se na početku godine.
Za izgradnju nerazvrstanih cesta osigurana su sredstva u iznosu od 18.6 milijuna kuna. Planira se dovršetak radova na sljedećim prometnicama – cesti u UPU Barbaričine, te križanju ulice Jurja Križanića, rekonstrukciji Ulice Nikole Tesle, izgradnji nogostupa u Ulici Jurja Dobrile, novoj pristupnoj cesti prema Punti Radman, nastavku ceste Nenada Mataka i odvojku ceste Mile Gojsalić.
Sljedeće kalendarske godine planira se početak izgradnje na križanju Jurja Križanića i
Puta Bokanjca – faza II., nastavak izgradnje Puta Stanova, spoja Molatske ulice sa Skradinskom ulicom te ulici Tina Ujevića i Augusta Cesarca, nerazvrstane ceste u Diklu, početak izgradnje ceste pored budućeg centra Mocire, nastavak radova na cesti Nenada Mataka, početak izgradnje odvojka Hrvatskog Sabora za novu zgradu Elektre Zadar te pristupnoj cesti na Murvičkoj ulici, izvijestio je Kasap.
– Vi ne nastavljate s izgradnjom nego s blokadom cesta. Građani se kažnjavaju zato što se nije sustavno pristupilo ovoj problematici, istaknuo je šef GO SDP-a Antun Novoselović dodajući kako su u svakoj normalnoj državi ovakvi radovi samo pojačana održavanja, a ne višemjesečna gradilišta. Mladen Malta (MOST) pitao je za dovršetak Ulice Nikole Tesle, Irena Gulan Šimurina (HNS) za javnu rasvjetu, dok se njezin stranački kolega Kristijan Kovačević (HNS) osvrnuo na sam izgled programa. Nikad ovakvo izvješće ne bih dostavio gradskim vijećnicima. Pričamo o ozbiljnim stvarima, a vi navedete samo cesta pokraj centra Mocire. Ima ih više, istaknuo je Kovačević.
– Zanimljivo je kako svaki put ulazimo ambiciozno u ovaj program, a onda će se, kao i svake godine, pojaviti netko tko će na rebalansu proračuna popapati par milijuna kuna. Imate li predodžbu koji će projekt prvi otpasti? Znamo da Put Stanova neće jer biste se zamjerili gradonačelniku. Imate li listu prioriteta? To sigurno nije npr. novi odvojak ceste Franje Fanceva, od 2013. godine to stavljamo u proračun, poručio je SDP-ov Erol Gaši.
– Ne slažem se u jednom dijelu s kritikama. Smatram da mi radimo sustavno i temeljito. Svjesni smo poteškoća u prometu no ako se pripremamo za pola milijarde kuna vrijednu aglomeraciju koja će obuhvatiti 330 sporednih ulica, sad je pravi moment da ove važne prometne pravce, zajedno s Hrvatskih cestama, riješimo i rekonstruiramo. Što se tiče Ulice Nikole Tesle ovaj će dio radova biti gotov do sredine ožujka, a nakon toga ide natječaj za nastavak u Ulici Jakova Šubića od Cezana koji će krenuti najvjerojatnije na jesen, nakon turističke sezone. Što se tiče naziva cesta, neke su tako navedene jer još nemaju svoja imena, odgovarao je Kasap na brojna vijećnička pitanja.
Istaknuo je i da se vode intenzivni razgovori za prometnice kojima se već godinama traže rješenja – križanje Puta Biliga i Hrvatskog sabora te onoga na Žmirićima.
– Valjda sam 57 puta govorio o tome, ali evo i 58. put. Mi smo u razgovorima s Hrvatski cestama i zaista nam je bitno da to riješimo. Nedavno smo ja i gradonačelnik bili na sastanku, prezentirali smo svoje želje i stavove te dobili čvrsto obećanje da su ove prometnice prioriteti te da 2019. možemo očekivati početak radova na jednom i drugom križanju. Kada krenu radovi, ponovno ćete me pitati za gužve, poručio je resorni pročelnik.