Nakon Turističke zajednice Grada Benkovca, nezadovoljstvo novim spotom i brendiranjem Turističke zajednice Zadarske županije iskazali su i otočani koji se također osjećaju izostavljenima. Priopćenje za javnost kojeg, u ime Općine Preko, TZO Preko i TZM Ugljan, potpisuje načelnik Jure Brižić objavljujemo u cijelosti:

Objavom novog spota TZ Zadarske županije, primorani smo reagirati i upitati se, spadamo li i mi u Zadarsku županiju i je li ono što spot prikazuje uistinu sve što Zadarska županija ima za ponuditi.

Gledajući spot nameće se mnoštvo pitanja, a spomenut ćemo samo neka.
Pitamo se je li riječ o namjernom isključivanju nekih dijelova županije ili o neznanju.
Kako je moguće u spotu ne spomenuti dva milenija maslinarstva na ovim prostorima i najstarije ostatke uljare na Mediteranu te repliku iste u prirodnoj veličini u Mulinama?
Kako je moguće ne prikazati tvrđavu. Sv Mihovila iznad Preka, s kojeg puca pogled na Zadar, na zadarsko zaleđe i na otoke Zadarskog arhipelaga, a najbliži je otočni vrh gradu Zadru?
Kako je moguće ne spomenuti Kali kao najribarskije mjesto na Jadranu i kaljske ribare koji su se dokazali na svjetskim morima? Zar ribarski proizvodi koji se proizvode u Kalima nisu vrhunski specijaliteti koje turisti obožavaju?

Zar je mnoštvo proizvoda OPG-ova s Pašmana dobilo oznaku HOP bez razloga i zar to također ne spada u gastro ponudu županije?
Zar scene aktivnog turizma nisu mogle biti snimane diljem cijele županije?
Zar penjanje nije moguće i na penjalištu Željina kod Preka?
Zar trčanje i biciklizam nisu mogući i na stazama Avanture otok koje se protežu cijelim otokom Ugljanom?
Zar jedan Škraping ne spada u aktivni turizam, Škraping kao jedinstvena manifestacija i disciplina uopće, a koja je prepoznata na međunarodnoj razini?
Zar Olive Island Marina u Sutomišćici, koja je okrunjena priznanjima za najbolju malu marinu na Jadranu već godinama, nije zaslužila jednu sekundu u spotu?
Zašto se neki kadrovi i scene u spotu ponavljaju više puta i neke lokacije više puta, a neke nijednom?

Smatramo da je minutaža u spotu mogla biti raspoređena tako da obuhvati svaki kutak županije i da prikaže sve ono što imamo za ponuditi, a ne segmentirano i selektivno, da ne kažemo pogodovano. S obzirom na činjenicu da spot traje 168 sekundi, a da u Zadarskoj županiji postoji 6 gradova i 28 općina, svatko je mogao naći svoje mjesto pod suncem tj. pod objektivom kamere koja je snimala spot. A budući da je objektiv te kamere očito jako skup, zašto nema opciju širokokutnog snimanja? Očito je da nema kad ne može snimiti cijelu županiju.

Da, namjerno smo cinični, jer izrada materijala novog brendiranja Zadarske županije košta gotovo milijun kuna, a budući da je izvor prihoda TZ županije najvećim dijelom boravišna pristojba i turistička članarina koja se uplaćuje na temelju turističkog prometa u svim gradovima i općinama županije, tj. 10-20% tih prihoda ide županijskoj turističkoj zajednici, nameće se činjenica da smo svi mi platili taj spot. A ako smo ga platili, zašto nas u njemu nema?

Povrh toga, prema tumačenju nekih stručnjaka s prezentacije, novi promotivni materijal TZ Zadarske županije je takav da više nema potrebe da promociju rade pojedinačne lokane turističke zajednice jer je to napravljeno novim brendiranjem Zadarske regije. Kako nema potrebe da se sami promoviramo, kad nas u novom spotu TZ Zadarske županije nema?
Ako za Ryanair svoj udio može plaćati svaki grad i općina te svaka TZ grada, općine i mjesta, zašto svatko od njih nije zastupljen u županijskom promotivnom spotu?

Već godinama smatramo da je otok Ugljan zapostavljen od strane TZ Zadarske županije, a ovaj spot samo je još jedna potvrda toga. Pitamo se do kad ćemo trpjeti taj ignorantski odnos TZ Zadarske županije prema nama. Primijetili smo da ima još istomišljenika koji se osjećaju ovako kao i mi, ali neki će to javno priznati, neki neće. Znamo da ovo naše izražavanje mišljenja nema utjecaja na sam spot jer je on već izrađen i pušten u opticaj. A i spot je ionako samo dio cjelokupne šire slike. Međutim, isto tako znamo da ako šutimo, neće se ništa promijeniti, ako se mi sami ne borimo za svoje mjesto pod suncem, neće to nitko odraditi umjesto nas.

Nadamo se da će ovo barem donekle imati utjecaja na budući odnos TZ Zadarske županije prema nama i da će se prilikom nekih budućih donošenja odluka netko sjetiti ovih naših riječi te uvidjeti da je vrijeme da se to promijeni.

 


View on YouTube

Ubrzo im je stigao odgovor direktorice Turističke zajednice Zadarske županije Mihaele Kadije:

Poštovani načelniče i kolege iz TZ Preko i Ugljana,

Iskreno žalim što se osjećate zanemareno jer Turistička zajednica Zadarske županije takvo blago kao što su naši otoci ne zanemaruje niti u jednom segmentu.

U sva priopćenja, u tematska putovanja, u svakoj prezentaciji koju držimo upravo naše otoke ističemo kao glavnu konkurentnu prednost. Upravo je to i jaka osnova naše brend-stragije i ne dolazi u obzir da bude išta manje. Tako i što se tiče trenutne brošure - od 35 stranica 12 stranica izravno je posvećeno otocima Zadarske županije, ako već idemo brojati, iako je nezahvalno isticati ovu činjenicu jer je moguće da će se sad opet netko osjećati time oštećen.

Promidžba i marketing ne dijele se način kako predlažete. Ako bismo tako, možda bi najpravednije bilo podijeliti našu brošuru i video spot u male „parcele" prema udjelu u broju noćenja.

No, šalu na stranu, stručan i realan odgovor na vaše zamjerke je u činjenici da video-uradak nije rađen po dokumentarnom principu, niti po administrativnom već proizvodnom, te su prezentirani motivi za sve proizvode od čega su nautički i otočni motivi snažno zastupljeni. Mnoga bi mjesta mogla reći „da ih nema", no cilj i svrha nije bila prikazati svaku pojedinačnu TZ - to je nemoguće i kontraproduktivno - već proizvode i doživljaje koji bude emociju i pozivaju na aktivan doživljaj destinacije u svakom pogledu. Na lokalnim TZ-ima je da u sklopu svojih budžeta izrađuju materijale - foto, video, tiskane, web - koji će prikazati detaljno destinaciju, a takve materijale mi pozdravljamo, pa i trebamo.

Ponavljam, svaka TZ osnovana je za određeno područje i dužnost joj je da se brine o tome području na način da razvija proizvode i potiče razvoj ponude.

Možemo samo dodati kako će u tiskanim i digitalnim materijalima TZZŽ koji se rade prema novoj strategiji svim destinacijama biti pruženo puno više prostora, informacija, materijala nego do sada, a ponuda otoka bit će prezentirana u zasebnoj brošuri i pod-stranici na www.zadar.hr, no taj opsežan dio posla je tek pred nama, radimo na tome i sigurno ćemo vas konzultirati u tome.

Na kraju iskreno žalim zbog načina kojim ste odlučili reagirati. Mogli smo, i možemo i dalje, kolegijalno porazgovarati jer vjerujem da su vam načela struke bitna kao i nama.

Hvala.

Mihaela Kadija