Do kraja ove godine Jadrolinija bi se trebala preseliti u novi putnički terminal, a tada će biti riješena i autobusna stanica u Gaženici. To je za portal Naši školji potvrdio načelnik Općine Preko Jure Brižić, koji je o problemu nenatkrivene autobusne stanice u luci Gaženica razgovarao s direktorom Lučke uprave Zadar Robertom Škifićem.
– Problem autobusne stanice u Gaženici, koja nema natkriveni prostor za putnike, nije od jučer i s njim su upoznati svi otočni načelnici. Nekoliko puta to je bila i tema razgovora s čelnim ljudima Lučke uprave Zadar, ali dosad se, nažalost, nije ništa učinilo. Nakon sve češćih opravdanih prigovora putnika, koji za kišnog vremena, ali i ljetnih vrućina, nezaštićeni čekaju autobus, jutros sam razgovarao s ravnateljem Robertom Škifićem i dobio čvrsto obećanje da će se do kraja ove, odnosno početka sljedeće godine taj problem riješiti. Dakle, kada se Jadrolinija preseli u zgradu novog putničkog terminala, tamo će se, pod natkriveni prostor, premjestiti i autobusna stanica, pojasnio je Brižić.
Problem s neadekvatnom autobusnom stanicom u Gaženici, koju u većini koriste otočani, aktualiziran je ponovno ovoga tjedna, kada se putnici nisu imali gdje skloniti od olujnog juga i kiše. Ogorčeni boduli na društvenim su mrežama potaknuli rješavanje tog problema, a portal Kali online objavio je tekst dr. sc. Mate Kosora s apelom “Zaklonimo ljude od vjetra i kiše u luci Gaženica”.
– U trajektnoj luci Gaženica u Zadru u međunarodnom prometu imamo oko 180 tisuća putnika na godišnjoj razini na kruzerima i oko 40 tisuća putnika u međunarodnom prometu na liniji Ancona-Zadar. Ti putnici su dobili svoj skyway i ogromni terminal, zato što nisu osuđeni na tu putničku luku i mogu ići na neko drugo mjesto. Njih treba privući i za njih se treba pobrinuti. Oni su dobili ono što im treba, iako oni niti ne putuju u zimskim mjesecima i bit će zaštićeni. S druge strane u domaćem prometu u istom tom trajektnom pristaništu Gaženica imamo milijun i dvjesto tisuća putnika. Oni imaju privremenu zgradu terminala sa malom čekaonicom daleko od trajekta, moraju daleko pješačiti i po zimskom nevremenu i po ljeti kad su vrućine. Bez nadstrešnice, oni koji čekaju autobus izloženi su dok čekaju. Nije riječ o nekoj maloj autobusnoj stanici, već o putničkom terminalu sa milijun i dvjesto tisuća putnika godišnje. Za njih se ne može naći sredstava da se napravi nadstrešnica, dok za putnike s kruzera se može naći sredstava, ukazao je profesor na Sveučilištu u Zadru dr. sc. Mate Kosor.
Taj problem, kaže, nije riješen zato što načelnici otočnih općina Ugljana, Pašmana i Dugog otoka peru ruke od ovoga jer luka Gaženica nije pod njihovom ingerencijom. “S druge strane ravnatelj luke Gaženica nema sluha za njihove probleme, a on direktno odgovara svom ministru u Zagrebu. A ministar prometa je na moru samo ljeti kad dolazi na ljetovanje autom i ne vidi ovaj problem.
– Problem bi mogao riješiti i Grad Zadar, odnosno gradonačelnik koji organizira autobusne linije i mogao bi postaviti nadstrešnicu. Njega pak nije briga jer otočni putnici iz Gaženice nisu njegovi glasači i zašto bi on trošio novce iz proračuna za ljude iz dugih općina, zaključuje Kosor.