Dok zadarska oporba kritizira lokalnu vlast zbog dodjele koncesije za Luku Gaženica tvrtki Global Ports Holding, nekadašnji dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić na svojem Facebook profilu objavio je tekst naslovljen “Zašto je Globalports dobrodošao u Zadar, a nije u Dubrovnik”, u kojem pita zašto t aj investitor nije dobrodošao u Dubrovniku.
“U Zadru je nedavno otvoren kruzersko-putnički terminal u luci Gaženica vrijedan više od 200 milijuna kuna. Terminal je izgradila Lučka uprava Zadar putem kredita od 26 milijuna eura, dok će unutarnje i funkcionalno uređenje još dodatno financirati, lučka uprava i koncesionar.
Sukladno zakonskim obavezama Lučka uprava ne smije samostalno obavljati komercijalne djelatnosti u Terminalu, nego raspisuje javni natječaj za izbor privatnoga koncesionara. Nakon raspisanoga javnoga natječaja koji je trajao za vrijeme izgradnje terminala, Lučka uprava Zadar izabrala je jedinoga ponuditelja, tvrtku Zadar International Port Operations(ZIPO), tvrtku kćer Globalports Holdinga. Osim tvrtke ZIPO tj. Globalports nijedna hrvatska, ni svjetska tvrtka nije se javila na natječaj, iako nije trebala uložiti svoja sredstva u izgradnju Terminala. Prema Ugovoru čiji sadržaj možete pročitati u prilogu, Globalports će godišnje plaćati Lučkoj upravi Zadar, fiksno 1.6 milijuna kuna, te varijabilno 12 % za pružanje osnovnih lučkih usluga i 6 % za prateće gospodarske usluge. Istovremeno Globalports se obavezao Zadar učiniti Home port lukom za kruzere, te godišnje dovoditi najmanje 72.000 home port putnika, te 246.000 putnika u tranzitu.
Samo ovim ugovorom zadarska Zračna luka imat će više od 150.000 putnika. Ugovor sa Globalportsom donijeti će stotine novih radnih mjesta u Zadar, te povećati godišnji turistički promet za više desetaka milijuna eura.
S druge strane u Dubrovniku nije izgrađen planirani putničko-kruzerski terminal, s dodatkom Trgovačkog centra od 20 tisuća kvadrata, garaže od 520 mjesta, te novog autobusnog kolodvora. Dubrovački terminal trebao je sa svojim dodatnim sadržajima, većim prometom putnika i brodova biti duplo veći, pa onda i skuplji od zadarskoga.
Nema ga jer je lokalni HDZ koji danas vodi grad i Lučku upravu, srušio projekt gruškoga terminala, koji je trebao u cijelosti biti izgrađen ove godine. Odbio je jedinu ponudu za izgradnju terminala s koncesijom osnovnih i pratećih gospodarskih usluga od Globalportsa, iste tvrtke koja je dobila koncesijski ugovor u Zadru.
Za razliku od Zadra kompletno financiranje izgradnje Terminala s pratećim trgovačkim centrom, garažom i autobusnim kolodvorom trebao je snositi koncesionar. Lučka uprava, država i grad nisu trebali uložiti niti kune, nego je svih 50-ak milijuna eura trebao samostalno uložiti Globalports i partneri.
Zaključno može se reći da grad Zadar i zadarsku Lučku upravu vode mudri i sposobni ljudi koji vole svoj grad, dok u Dubrovniku istoga nema”, napisao je Vlahušić.