Vijećnik u Županijskoj skupštini Zadarske županije Marko Pupić-Bakrač poslao je još jedno priopćenje vezano uz problematiku sklapanja ugovora o koncesiji za Gaženicu s tvrtkom Global Ports Holding. Priopćenje donosimo u nastavku.

Župan Longin  i ovaj put kao i mnogo puta do sada se stavlja u ulogu odvjetnika turskog koncesionara pa tvrdi da se o njima šire dezinformacije. Ne znam zašto on i Škifić učestalo to rade budući da Turci imaju svoje odvjetnike i PR agencije koje plaćaju pa je nepotrebno te potpuno neprimjereno da ih brane i reklamiraju Longin i Škifić. Oni bi trebali štititi isključivo hrvatske interese i o njima govoriti.

Nitko od nas niti krade niti laže, iznosili smo isključivo lako provjerljive činjenice o kojima Longin i ovaj put izbjegava polemizirati koristeći se uopćavanjima poput fraza širenje dezinformacija, izvanredan ugovor, home port, radna mjesta... Ono malo što je konkretno rekao , rekao je netočno. Tvrdi da Global Ports Holding nije tvrtka koja je imala pretkoncesijski ugovor za luku Gruž a koji je raskinut od strane Vlade RH zbog nepoštivanja odredbi ugovora i jer Turci nisu mogli zatvoriti financijsku konstrukcije!?

Kaže radi se o sasvim drugoj tvrtci. Ne navodi kojoj. Tvrtka Global Ports Holding zajedno sa građevinskom tvrtkom Bouygues Batiment International osnivaju tvrtku kćer (slično kao što je za Gaženicu osnovan ZIPO) i s njom su konkurirali za luku Gruž. Francuska građevinska tvrtka bila je dio te priče jer je trebalo izgraditi terminal pa su se tražile reference u gradnji, dakle bili su samo back up Global Ports

Holdingu.http://www.globalportsholding.com/shareholder-structure

https://www.zadarskilist.hr/clanci/09032018/zadar-nam-je-va%C5%BEan-i-na%C5%A1-je-cilj-razviti-ga%C5%BEenicu-u-home-port

 

 

Arpak Demircan u intervju za Zadarski list 10.03.2018 godine navodi slijedeće: Natječaj u Luci Gruž bio je raspisan ne samo za upravljanje već i za izgradnju novog terminala, stoga smo se i javili u partnerstvu s jednom od vodećih svjetskih građevinskih tvrtki Bouygues Batiment International. Za natječaj za izgradnju i upravljanje terminalom kojeg smo dobili 2015. godine, naš je zajednički konzorcij ponudio investiciju u vrijednosti 94 milijuna eura. Nažalost, uslijedilo je vrlo nestabilno razdoblje u Hrvatskoj. Mi smo napravili sve potrebne korake u cilju da se potpiše koncesijski ugovor u zadanom roku i obznanili da smo spremni razgovarati o uvjetima projekta s lokalnim vlastima. I dalje vjerujem da bi GPH bio najbolji partner za Luku Gruž.

Dakle Global Ports Holding priznaje svoju involviranost u luku Gruž a Longin je niječe!?
Nakon ovog bisera Longin izvaljuje još veći. Global Ports Holding nije turska tvrtka nego multinacionalna jer kotira na burzi a suvlasnik s 12 posto je i EBRD (Europska banka za obnovu i razvoj)!? Na stranicama tvrtke (link dostavljam u prilogu ) vidi se da je vlasnik 60,60 % dionica Global Ports Holding B.V. , 5,03 % Europska banka za obnovu i razvoj a 34,37% dionica se nalazi na burzi. Sjedište tvrtke je u Istanbulu a direktor je Emre Sayin. Pa sad sami prosudite da li je to turska ili multinacionalna kompanija.

Prema studiji tvrtke DVOKUT ECRO po kojoj je raspisan koncesijski natječaj a na koju se učestalo pozivaju Škifić i Longin od dvadesetogodišnje koncesije ćemo uprihodovati 60 milijuna kuna (3 milijuna kuna godišnje). Sve je to Longinu dobro i izvanredno uključujući naknadu od bruto prihoda 6% i u varijabilnom dijelu od direktnih lučkih poslova 12%.

Francuska studija naručena za vrijeme tandema Kalmeta-Livaković koja je bačena u ladicu predviđala je raspodjelu koncesionara i države 50-50. Inače bezvrijednu studiju i consulting Francuzima smo platili 20 milijuna kuna. Dajemo desetke tisuća m2 luke i zgrade u koncesiju za čiju smo izgradnju sa pristupnom cestom utrošili 2,1 milijarde kuna po nižoj cijeni nego što dođe najam nekog od disco klubova na Zrću. Dobar posao ? I to prosudite sami.

Što smo ono još nalagali? Mi a ne Longin naravno.

- da su gubici Global Ports Holdinga 14,1 milijuna dolara u 2017 godini a 3,6 milijuna dolara u prvih 6 mjeseci ove godine. Pa piše na stranicama tvrtke, možda ne znamo dobro čitati engleski.

- da im je kreditni rejting BB- s negativnim izgledima. Možda ovi iz jedne od tri vodeće agencije za ocjenu kreditnog rejtinga Fitch bulazne gluposti a možda je i dobro imati kreditni rejting junk, samo mi to ne razumijemo.

- da se na natječaj nije mogao javiti nitko iz Hrvatske, u stvari nitko osim Turaka jer je postavljen uvjet da koncesionar može biti tvrtka koja posljednje tri uzastopne godine ima prihod ostvaren iz djelatnosti jednakog predmetu koncesije u iznosu od najmanje 200 milijuna kuna godišnje. To je u stvari dobro da se nitko drugi nije mogao javiti i eventualno ponuditi više, ne znam zašto i kako ali Longin zasigurno zna.

Ja se samo nadam da će oni koji su sve ovo zakuhali snositi političku i svaku drugu odgovornost za ono što će uslijediti a ne prolaziti lišo kao dosad.

I za kraj što Longin misli s tim da nam je hitno potrebno 2.000 kreveta sa 5 zvjezdica? Tko to u Zadru gradi hotele? Netko od ovih lokalpatriota sa slika što su u travnju obilazili Gaženicu ? Treba li im pokloniti negdje zemljište, nekako pogodovati da nas spase i osiguraju tih 2.000 kreveta?