Lučka uprava Zadar objavila je na svojoj stranici vijest o potpisivanju ugovora za 20 godišnju koncesiju na lučke djelatnosti u Gaženici s tvrtkom Zadar International Port Operations ZIPO koju je osnovala turska korporacija Global Ports Holding. Godišnja naknada je 1.6 milijuna kuna te promjenjiv dio naknade 12 posto od prihoda na lučke djelatnosti koje su daje koncesionaru. Ravnatelj Lučke uprave Zadar - LUZ-a Robert Škifić izrazio je uvjerenje kako će Turci pridonijeti povećanju međunarodnog prometa i od Gaženice napraviti home port za kruzere. Na stranici LUZ-a je objavljen i ugovor kojeg je Škifić potpisao s Turcima a o kojem se pregovaralo pet mjeseci.

Ugovor je 12. rujna potpisan kod zadarske javne bilježnice Darije Grigillo Ramljak.

Pročitali smo ugovor kao i nacrt ugovora koji je bio dio natječajne komisije. U njima nigdje nismo pronašli odredbe koje obavezuju koncesionara da Gaženicu pretvori u "home port" za kruzere. Spominje se tek u tablici gdje bi home porte, bila luka polazišta pa se prema studiji opravdanosti gradnje Gaženice, 2021. godine očekuje 72 528. Pet godina poslije u istoj kategoriji, koncesionar mora postići 84 080 putnika. Brojevi putnika u tranzitu, što je današnji kruzerski promet u Gaženici za tri godine, trebao bi biti 246 566, a za pet godina 314 659 putnika.

Povećanje prometa putnika i vozila ne znači  da će Gaženica biti  luka ukrcaja  i  polazišna baza za velike brodove na kružnim putovanjima.

Kao ni odredbu o tome što ako se to ne dogodi. Obzirom da je "home porte" bio najveći argument političke obrane koncesije na Gaženicu lokalnim političarima, bilo bi dobro da oni sada javno protumače potpisani ugovor.

U ugovoru se jasno navodi koji su opravdani razlozi za potpuno, djelomično jednostrano ili obostrano raskidanje ugovora. Moguće je ugovor prenijeti i na treću osobu. Ugovorom se daje mogućnost da ZIPO da u potkoncesiju dio prostora terminala, dok javnim službama, uključujući i LUZ, najam prostora se daje bez naknade. Njihova najveća zarada bit će od lučke naknade koju određuje LUZ. Međutim, svake dvije godine mogu tražiti povećanje gornje tarife za međunarodni promet, a LUZ im to može odobriti ako je u pitanju njihova dobit.

Turci bi uskoro trebali ući u posjed zgrade terminala, a najkasnije do studenog ove godine, prema ugovoru, moraju donijeti godišnji plan održavanja zgrade od 24 tisuće kvadrata, što neće biti mali iznos.

U nedjelju će Terminal u Gaženici obići predsjednik sabora Gordan Jandroković u pratnji župana i predsjednika Upravnog vijeća LUZ-a Božidara Longina te ostalih domaćina u Zadru.