ZADAR- Ugovor o koncesiji na putničku zgradu i lučke djelatnosti u Gaženici potpisan je dvije godine nakon što je predsjednica RH Kolinda Grabar Kitarović položila kamen temeljac za gradnju terminala.

S obzirom na to da se radi o investiciji od 30 milijuna eura te građevini od 25 tisuća kvadrata i uređenju okoliša od 18 tisuća kvadrata - projekt koliko god imao oznaku političkog, za naše prilike završen je u pristojno prekoračenom roku. Zapravo, jako brzo. Strabag je u završnoj kao i prethodnima fazama odradio jako dobar posao u Gaženici.
Nakon jučer potpisanog ugovora s koncesionarom putničke zgrade terminala, za očekivati je i njegovo useljenje.

Do njega neće tako brzo doći, obzirom da su iz Lučke uprave naveli kako je "koncesionar Zadar International Port Operations, slijedom ugovornih obaveza, nabaviti i ugraditi uređaje i opremu u Terminal. Oni su ugovorom preuzeli upravljanje i održavanje Terminalom o svom trošku te su dužni donositi godišnji Plan održavanja koji odobrava Lučka uprava Zadar".

To, međutim, ne znači da je tvrtka turske grupacije Global ports Holding, dobila u koncesiju cijelu zgradu. Neslužbeno doznajmo da su ugovorom dobili samo četiri prostorije u međunarodnom dijelu terminala. Ali je ZIPO dobio obvezu održavanja cijele zgrade i plaćanja režija koje će dijeliti s određenim korisnicima terminala.
Pa ipak oni će biti ti, koji će nakon skore primopredaje odlučivati kad će i tko redom useljavati. Među ostalim tamo će biti sjedište Lučke uprave Zadar, uselit će Lučka kapetanija, policija, tzv. Schengen sustav, Jadrolinija, itd.
Turski koncesionar ugovorom je dobio veliko parkiralište te ono uz samu zgradu terminala, koje će se, vjerojatno prvo staviti u privremenu funkciju.
Na tzv. parkingu u zemlji, u dogledno vrijeme bi trebala početi nova gradnja i to komercijalnog centra za koji je  Upravno vijeće LUZ-a dalo 20 godišnju koncesiju tvrtki Sarag Gaženica u vlasništvu obitelji Ivice Surać. To bi trebala biti najveća privatna investicija uz dosadašnje ulaganje u Gaženicu koje je išlo preko kreditne linije u iz koje je, prema nekim procjenama, potrošeno 180 milijuna EUR-a. Iz tog ukupnog iznosa planirana je još gradnja obalnog zida.
Rate dvaju kredita, svojedobno javno ugovorenih u Arsenalu, vraća Država. Koncesijske naknade idu na račun Lučke uprave Zadra koja je neprofitabilna državna ustanova.

U Gaženici ostaje sadašnja zgrada terminala, podignuta kao montažna. Hoće li u nju useliti ribarska i neke druge inspekcije, kako je to svojedobno najavio ravnatelj Robert Škifić ili će se prostor komercijalizirati, to u LUZ-u još nije  definirano.