ZADAR- Zračna luka Zadar objavila je natječaj za izvođača radova na rekonstrukciji i proširenju glavne stajanke prema procijenjenoj vrijednosti od 21574 000 kuna bez PDV-a.

Bit će to još jedna investicija na proširenju kapaciteta aerodroma u Zemuniku. Prvi put je za Zračnu luku bio angažiran  zagrebački arhitekt Alojz Kokolek čija je tvrtka Aking povezan s projektom mosta na Čiovu ali i rekonstrukcije zagrebačkog rotora koja je započela ovih dana.

Rekonstrukcija stajanke i to samo prva faze s južne strane, trebala bi započeti na jesen, kada završi međunarodna sezona letova, a na zadarski aerodrom  slijeću samo avion domaće nacionalne kompanije. Rok za izvođenje radova je 120 dana, računajući od dana uvođenja u posao.

U natječajnoj dokumentaciji navodi se kako je postojeća glavna stajanka i staza za vožnju „K" nalazi se unutar civilnog dijela Zračne luke Zadar. Ona je ograđena i ima kontrolirani gospodarski ulaz koji je povezan s vanjskim prometnim.
Kako će se ona proširivati s južne strane, gdje se nalaze dvije spomen ploče poginulima u Domovinskom ratu, od kojih je jedna postavljena u čast Alena Brukete, one će se izmjestiti. Spomen ploče premjestit će se na novu lokaciju. Bit će to park na ulazu u Zračnu luku, predviđen prema glavnoj studiji razvoja zadarskog aerodroma.

A zašto se radi obnova i proširenje stajanke - parkirališta za male i velike avione?
Stanje postojeće asfaltne kolničke konstrukcije je loše, vidljiva su uleknuća od opterećenja zrakoplova, a na dijelovima glavne stajanke izvedena je potpuna sanacija kritičnih površina, koje su prikazane u glavnom projektu. Kritične površine asfaltne kolničke konstrukcije postojeće glavne stajanke i staze za vožnju „K" sanirane su kroz postojeće održavanje kao i asfaltna kolnička konstrukcija na zelenim površinama, koje se zadržavaju i na njima će se djelomično izvesti rekonstrukcija asfaltnih slojeva i termoplastična presvlaka, navodi se u dokumentaciji za ovu veliku javnu nabavu. Projektant jamči 20 godina uporabe novog dijela stajanke.
Posljednji veliki zahvat u Zračnoj luci rađen je prije dvije godine. Istina, bez javne nabave jer je trebalo pod hitno obnoviti pistu, što je 8,95 milijuna kuna bez PDV-a, uradio varaždinski Colas.

Novac tada nije bio osiguran, a prijetilo je zatvaranje aerodroma zbog loše piste koja nije mogla proći međunarodne standarde.