ZADAR – Na proširenju Muraja, gdje se obavlja dostava za tržnicu, ograđena je mala površina na kojoj je postavljen uzorak materijala za skoro uređenje tog dijela bedema. Radi se o stabilizeru koji povezuje usitnjen građevinski materijal. S takvom podlogom planira se prekriti dio površine bedema u dužini od 750 metara s koje će se ukloniti asfalt.
Silok, kako se još zove, korišten je za pješačku stazu na jednoj od šibenskih utvrda. U zadarskom slučaju treba ispitati reakciju te podloge na opterećenje, što će se testirati ovih dana, doznajemo u Odjelu za EU fondove. Oni su nositelji ovog projekta za koji je odobren novac iz EU fondova ali se zbog toga uskraćivanja suglasnosti konzervatora pet minuta prije 12, kasni šest mjeseci.
U međuvremenu se tri puta mijenjala lokacijska dozvola. Glavni projekt je završen i do kraja ovog tjedana tražit će se potvrda da bi se ishodila građevinska dozvola. U Odjelu za EU fondove vjeruju da će, sada nakon što su zadovoljeni svi zahtjevi konzervatora u odnosu na projekt na kojem je arhitekt Bogdan Marov počeo raditi prije 15 godina, sve ići kako treba. Testiranje glavnog materijala s kojim će se prekriti nekad poštanska cesta preko Muraja, bit će glavana stavka troškovnika koji će se time zatvoriti. Konzervatori su odredili dimenzije kamenih ploča s kojim će se obrubiti nova šetnica u Zadru.
Najvažnija novost tog dugo pripremanog projekta s ograničenim rokom trošenja europskih milijuna, jeste uklanjanje skladišta Tržnice koje je odavno već ruglo zadarskih bedema.