ZADAR- Prije dva mjeseca donesena je odluka o izboru konceionara koji bi trebao biti lučki operater za kruzing promet u Gaženici. Nakon političke galame, nastao je muk u očekivanju da se potpiše ugovor s tvrtkom ZIPO. Na najave podsjeća oporbeni županijski vijećnik Marko Pupić Bakrač priopćenjem kojeg prenosim u cijelosti:

Župan Božidar Longin 26.04.2018 godine izjavio je da ministar Oleg Butković zadovoljan izborom turske tvrtke Zadar International Port Operations (ZIPO) za budućeg koncesionara međunarodnog prometa i zgrade terminala u Gaženici. Ustvrdio je da će ministar Butković i ravnatelj Škifić u nekoliko idućih dana u medijima podrobno objasniti zašto su suglasni da Zadar za koncesionara izabere ZIPO. 

Nekoliko dana je odavno prošlo a nitko nam ništa nije objasnio. Ni traga ni glasa ni od ministra ni od Škifića a bogme ni od župana. Ništa nova, ista priča od početka, reknu pa poreknu, stalno iskrivljavaju činjenice, spinavaju...
Tako eto :
-to što su Turci u luci Gruž prikazali troškove gradnje terminala 90 milijuna eura a u stvarnosti su trebali iznositi 30 milijuna eura (razotkrili dubrovački arhitekti ) te što su pokušali namagarčiti RH da bude jamac za njihov kredit nije muljanje, pokušaj prevare već se to zove promašiti natječaj ( službena verzija ministarstva oko raskidanja predkoncesijskog ugovora sa Turcima)

-stalno se ponavlja sintagma kako turski investitor ima reference. S obzirom na naprijed navedene radnje sa lukom Gruž i da su u luci Bar gdje su koncesionari muljali, otpuštali radnike, producirali kaos i štrajkove kakav oni reference imaju? S makinacijama?

-studija i consulting francuske tvrtke Egis Bceom International za luku Gaženica plaćena je 20 milijuna kuna a koju je tada naručilo Kalmetino ministarstvo nisu relevantni. Naime u planu je bila veća zgrada i podzemna garaža pa raspodjela 50%-50% više ne dolazi u obzir. Sada je relevantna studija Pomorskog fakulteta iz Rijeke koja predviđa raspodjelu 88%-12% u korist koncesionara.

- ista ta studija Pomorskog fakulteta u Rijeci predviđa da ćemo u 20 godina zaraditi 60 milijuna kuna. Od luke u koju je uloženo 1,5 milijardi kuna dobiti ćemo 60 milijuna kuna u 20 godina !? Pa samo za nevažeću studiju i nepotrebni consalting Francuza već smo potrošili 1/3 tog novca.

-prema izjavama ministra Butkovića, župana Longina pa i same Lučke uprave Zadar oni nisu sposobni dovesti kruzere i homeport u Gaženicu pa zbog toga treba dati luku u koncesiju, makar i za budzašto. Pretpostavljam da ne dolazi u obzir da ta nesposobna uprava podnese ostavke ili se jednostavno smijeni?

-kada Gaženica postane home port kruzeri će se puniti janjetinom, teletinom, krumpirima, pomidorima iz zadarskog zaleđa. Rekao bih u jednakoj mjeri kao Konzum, Kaufland, Lidl ...
Za kraj jedno pitanje i jedan zaključak.

Pitanje - Je li bi Ivan Paša ili Stanislav Antić u naponu snage dali Gaženicu nekome u koncesiju ili bi s njome upravljali na dobrobit Zadra?
Zaključak - Nikada niti jedan visoko pozicionirani HDZovac nije spriječio lopovluke. Samo sudjelovao u njima.

P.S Kako mi punica gleda turske sapunice ne mogu ih izbjeći. Vidim da se u njima sve vrti oko časnosti. Kako to onda da se Turci u Zadru uvezuju sa kriminalcima i ratnim profiterima, ljudima bez časti? Časni ljudi od takvih okreću glavu, u Europi pa i šire nitko ne želi poslovati sa njima. Recimo prije turske priče, trojica (3) Zadranina i 1 Zagrepčanin preko aerodroma Heathrow -London, privatnim letom otišli su u Dubai kod šeika vlasnika tvrtke DP World koja upravlja sa 140 marina i luka, nudili mu da preuzme Gaženicu za siću a njima uplati novac na tajne račune. On je odbio, nije htio imati posla s kokošarima bez časti.

Vijećnik u Županijskoj skupštini Zadarske županije
Marko Pupić-Bakrač