ZADAR – Drama oko sufinanciranja udruženog oglašavanja kod Ryanaira nakon 10 godina prelazi pod režiju Hrvatske turističke zajednice (HTZ). Tako bi se mogle prevesti spoznaje o novom modelu ugovaranja i sufinanciranja niskotarifnih kompanija koje su generirale apartmanizaciju Zadra.
Umjesto da sve ide Ryanairu, isti iznos po tom modelu dijelit će se na tri aviokompanije koje su se prijavile HTZ-u.
– Tu smo se kao destinacija uključili u medija-planove Ryanaira, ali i Germanwingsa, te easyJeta, najznačajnijih kompanija koje lete na našu destinaciju. Kampanje kojima se zajednički potiču letovi u pred i posezoni tako uključuju razne kanale poput oglasa na stolićima u avionu, oglasa u inflight časopisima, isticanje na društvenim mrežama, retargeting-a, destinacijskih stranica, isticanja ponude putem e-mail newslettera, itd., pojasnila je Mihaela Kadija, direktorice Turističke zajednice Zadarske županije, koja je do sada bila marketinški nositelj projekta. Oni su morali skupljati novac od lokalne zajednice, a iznos koji se ugovarao s Ryanairom kreditirala je Zračna luka Zadar koja to više neće morati.
Od ove godine ugovore će uz županijsku TZ sklapati i TZ Grada Zadra. – Podrška Grada, odnosno TZGZ nam je ključna s obzirom da je ovo strateški projekt turizma Grada Zadra, a on kao najvažnija destinacija čini okosnicu cijele kampanje, pojasnila je direktorica županijske TZ koja napokon može odahnuti. Nju je dočekao projekt sufinanciranja Ryanaira kao nesustavno rješenje i nema sumnje da joj je zbog pritiska iz Zračne luke bio „noćna mora” koja prelazi i na TZ Grada.
– Odluku o tome donijet ćemo na prvoj sjednici Vijeća TZ u novom sazivu (izmijenila su se tek dva člana), doznajemo od direktora Ante Radosa.
Iznos će po prilici ostati isti – 13.14 milijuna kuna, ali će udio HTZ-a biti veći.
– Ugovore još nismo potpisali, čekamo od HTZ-a konačne potvrde i ugovore. Do sada se radilo o ugovorima koji nose stavku prema kojoj ne smijemo iznositi iznose, istaknula je direktorica Kadija. Županijska TZ planira izdvojiti 1.000.000 kuna za tu namjenu, što čini 20 posto naših osnovnih prihoda, dodaje direktorica Županijske TZ. Boravišna pristojba od ove se godine povećava s 5 na 7 kuna, što bi svima trebalo donijeti nove prihode.
Turistički, kao i promet Zračne luke, ove godine bi se godine trebao povećati.
– Ryanair je potvrdio 13 već ustaljenih destinacija te uvodi njemački Memmingen i sezonski Bremen. Eurowings šest mjeseci opslužuje šest njemačkih destinacija. Nove linije su najavili grčki nacionalni prijevoznik Aegean s linijom za Atenu, Germania za Zürich, Condor za Frankfurt, te Brussels Airlines za Bruxelles. easyJet osim što pojačava broj rotacija za London i Milano, uvodi i novu liniju za Berlin.
Lufthansa je pojačala Műnchen, a tu je i nova linija za Frankfurt, što je izuzetno bitno ako govorimo o povezivanju s udaljenim, tzv. „long-haul” destinacijama. Posebno nam je drago što na mala vrata, nadamo se za prvu sezonu, konačno ulazi Norwegian Air, što samo potvrđuje sve bolji rejting naše destinacije, navodi Mihaela Kadija, direktorica županijske TZ.