ZADAR - "Pozvao sam kolegice i naložio da se u cijelosti sačine odgovori na navedena pitanja i u što skorijem vremenu vam dostave, najkasnije kroz sutra ujutro".

Tako nam je jučer napisao pročelnik Ureda gradonačelnika Neven Klarin kojem smo se požalili kako danima od dviju osoba plaćenih da informiraju javnost, ne možemo dobiti odgovor na banalno pitanje tko i za koliko uređuje unutrašnjost Novih vrata. I onda nam se nametne novo pitanje, na koje smo trebali dobiti odgovor, a glasi - zbog čega je lani sklopljen ugovor sa splitskom agencijom Vajt za 70 tisuća kuna? Da ne bude zabune, znamo mi odgovor, ali neka oni kažu zašto su prešutjeli informaciju da je i lani angažiran Jerko Trogrlić, PR savjetnik gradonačelnika Branka Dukića. Nakon što smo dobili obrazloženje za ovogodišnji ugovor u iznosu od 168 tisuća kuna s agencijom Vajt, odnosi s javnošću iz gradske uprave, još su gori. 

Osobe koje se nazivaju glasnogovornici u gradskoj upravi samo prosljeđuju novinarske "emailove" umjesto da se sami potrude i dođu do informacije koju će oni dati novinarima, a ne da ih mi zivkamo i pitamo kad će. A neki su pročelnici toliko zauzeti da im trebaju tjedni za odgovor jer, kako kažu, moraju odgovoriti na 30 upita. Naravno, radi se o Odjelu za gospodarenje gradskom imovinom iz kojeg čekamo da po protokolu dobijemo odgovor o tim Novim vratima.

Komunikacija elektroničkom poštom svojstvena je i novom direktoru Zračne luke. Za razliku od prijašnjih direktorica od kojih su novinari odgovore dobivali odmah i to usmenim putem, od Josipa Klišmanića čekamo ih od četvrtka. On je do petka bio na sajmu u Berlinu, ali današnja tehnologija ne bi trebala biti prepreka na daljinu, osobito kad imaš osobu koja je po zakonu zadužena za odnose s javnošću.

Vrhunac je novi direktor Tržnice Tomislav Letinić. Njega od jutros zovemo u ured - bezuspješno. Voditeljica njegovog ureda kazala nam je kako je direktor na sastancima danas i bit će sutra izvan ureda pa ako može upit emailom. Evo javnog pitanja - što Vi zapravo radite direktore. 

Ima i časnih primjera: pročelnika koji će se uvijek javiti i dati informaciju koju tražite i ne treba im slati protokolarni „email". Otvorena komunikacija krasi rijetke direktore komunalnih poduzeća. Svi su oni obavezni i odgovorni prema javnosti - građani ih plaćaju i preko medija imaju pravo znati!