ZADAR- U Lučkoj upravi Zadar 1. veljače otvorit će se ponude za koncesiju pristigle elektroničkom javnom dražbom točno u podne. Na otvorenju ponuda bit će peteročlana  komisija kojom će predsjedavati Boris Fantulin iz Ministarstva mora, ujedno član Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar na čijem je čelu župan Božidar Longin.

Natječaj za 20-godišnju koncesiju na terminal i lučke djelatnosti potvrdio je zanimanje najvećih lučkih operatera na Mediteranu koji su se javili i na prijašnji natječaj Lučke uprave za iskazivanje interesa za koncesijom. Na zahtjev nekog od njih natječaj je produžen za 15 dana. Naknadno je traženo produljenje roka za još 90 dana u odnosu na prvi rok - 15. siječanj, do 15. travnja, što nije uvaženo. Do okončanja natječaja kandidati su imali pravo postavljati pitanja i tražiti objašnjenja nejasnih im uvjeta natječajne dokumentacije.

Postavili su čak 23 pitanja, dio kojih odnosi se na pravnu različitost njihovih zemalja u odnosu na traženu dokumentaciju u Hrvatskoj. Netko od potencijalnih ponuđača je, primjerice, pitao vrijedi li potvrda strane banke o solventnosti umjesto BON-a 2 kojeg izdaje naša Porezna uprava o tome da niste blokirani . Iz LUZ-a su dobili odgovor da je prihvatljiva svaka takva potvrda financijske institucije. Pitanja su se odnosila na lučke tarife, kao glavni izvor prihoda budućeg koncesionara, ali i trošak obavezne kontrole putnika i prtljege. Pitaju jesu li važeće cijene te koje će naplaćivati budući koncesionar, odnosno koliko one mogu biti visoke u odnosu na tarife u drugim jadranskim lukama. Može li koncesionar odrediti cjenik parkiranja za međunarodne pomorske linije i za putnike kruzera, pitali su kandidati. IZ LUZ-a su im rekli da je to njihova stvar? Veliko zanimanje su pokazali prema tom tko i kako snosi troškove komunalija, osobito u odnosu na potkoncesionare te može li se o cijenama struje, vode, plina... pregovarati.

U očitovanju LUZ-a navedeno je i kako jedan od potencijalnih kandidata tumači uvjete natječaja: Po našem mišljenju, Koncesionar bi trebao imati pravo na dodjeljivanje vezova brodovima, a ne legitimne vlasti. Je li koncesionar ovlašten odrediti nediskriminirajuće operativna/komercijalna pravila za postavljanje prioriteta usidravanja, u vezi s karakteristikama usluge? Ugovora o koncesiji, i to sukladno pozitivnim propisima, uređuju luke otvorene za javni promet, odgovor je LUZ-a na ovo vrlo indikativno tumačenje od strane onih koji žele upravljati lukom Gaženica. Tko će se od velikih lučkih operatera iz Turske, Španjolske i Italije javiti na natječaj zadarske lučke uprave, znat će se idući tjedan