ZADAR - Upravno vijeće Lučke uprava Zadar produžilo je rok za predaju ponuda na natječaj za 20-godišnju koncesiju nad lučkim djelatnostima u Gaženici do 1. veljače u podne.

Jedan od zainteresiranih ponuditelja tražio je da to bude do 5. veljače, navodeći u obrazloženju svog zahtjeva da je 60 dana malo za pripremu zahtjevne natječajne dokumentacije. Prvotni rok je bio 15. siječanj. U tom periodu su i božićno - novogodišnji praznici tijekom kojih većina kompanija radi manjim intenzitetom da bi donosili važne strateške odluke, ističe se u zahtjevu.
Ponude će Lučkoj upravi stići elektroničkim putem i tek će se 1. veljače doznati tko želi dobiti koncesiju za Gažinicu - na organizaciji međunarodnog prometa, upravljanju većim dijelom putničkog terminala, parkirališta i što li je već sve navedeno u natječaju.

Na prezentaciji projekta, priređenoj polovicom prošlog mjeseca, bili su predstavnici dvije velike kompanije. Jedna je Intercruises Shoreside & Port Services koja djeluje u 60 zemalja i više od 400 luka. U Hrvatskoj joj je sjedište u Dubrovniku pa je na prezentaciji bio Maro Saulović, regionalni menadžer. Druga također ima veze s Dubrovnikom. Radi se o Global Ports Holding, tvrtki koja je u konzorciju francuska građevinska tvrtka Bouygues ostala bez predugovora za koncesiju na gradnju terminala u dubrovačkoj luci. Radi se o turskoj kompanija koja ima 25 udjela na Mediteranu i upravlja s lukama kao što su Barcelona i Venecija. U suvlasništvu Global Ports Holding s 10 posto udjela je i Europska banka za obnovu i razvoj. Europska investicijska banka kreditirala je gradnju Gaženice s vrlo povoljnim kamatama.

Global Ports Holding, sa sjedištem ureda u Zagrebu na prezentaciji u Gaženici zastupali su Barbaros Ozakan, regionalni menadžer te Marko Pavletić, zagrebački odvjetnik. Sudeći prema zapisniku, kojeg je objavila Lučka uprava Zadar (LUZ), oni nisu imali puno konkretnih pitanja o luci Gaženica u kojoj su razgledali i budući terminal. On bi, prema najavi ravnatelja Roberta Škifića, trebao biti završen krajem ovog mjeseca. Škifić je potencijalne koncesionare obavijestio i kako je LUZ dobio građevinsku dozvolu za gradnju 175 metara dugog skyway- zračne veze između terminala i kruzera s dva eskalatora kapaciteta od 9000 i 6000 putnika.
Budući koncesionar imat će 180 dana za pripremu i ulazak u zgradu, tako da će nove lučke tarife i pravila igre, stupiti na snagu početkom 2019. godine.