Avioni iz Europe dovode goste od prošlog vikenda, kruzeri stižu već dva tjedna i turistička sezona u Zadru je jučer i službeno počela. Tome treba dodati i otvaranje ugostiteljskih terasa u zelenom pojasu zadarske rive i naravno prekrasno vrijeme.
Dok neki na Poluotoku užurbano uređuju svoje stanove kako bi ih pretvorili u apartmane za iznajmljivanje, suvenirnice kao i prošlih godina niču kao gljive poslije kiše. U ulicama oko Četiri kantuna gotovo su sve već otvorile svoja vrata s kojih je izložena manje – više ista ponuda. Izgleda da se suveniri bolje prodaju od zlata, kada jedna od zlatarnica mijenja svoju namjenu. Brojna mjesta sa sladoledom također su već izložena potencijalnim kupcima. Hoće li sve biti isto kao lani ili će zadarska turistička ponuda bar nešto biti drugačija?
Jedini gradski hotel Almayer na zapadnom dijelu Poluotoka uređuje se bez žurbe. Vlasnici kažu bit će otvoren za ovu sezonu, čiji je početak relativna stva za one koji od turizma namjeravaju živjeti cijelu godinu. U zgradi Pegle već se duže vremena uređuje slastičarna, koja će, već je iskušano nuditi najbolje slastice u Zadru i dobro je da će Grad dobiti jedno takvo mjesto. Lani smo imali najave o otvaranju jednog hostela na Poluotoku koji bi također trebao imati jednu drugačiju ugostiteljsku ponudu. Unajmitelji prostor nekadašnjeg restorana Dalmacije još nisu odlučili kakav će ugostiteljski koncept donijeti na mjesto koje će ove sezone imati prestiž s otvorenom Kneževom palačom.
Turisti i dalje “poljube” zatvorena vrata zadarskog zvonika s božanstvenim pogledom na Grad i okolicu te povijesnu baštinu na kojoj se jedino zarađuje. Kad će zvonik biti otvoren odlučuje Nadbiskupija, koja ne dopušta pogled nedjeljom ni blagdanom, kako piše na vratima.
Nadamo se i otvaranju Turističko informativnog centra na ulazu u Grad do početka turističke sezone koja u TZ Gradu dijele na predsezonu, glavnu i postsezonu pa kako kome drago.
Kako će izgledati turistički Zadar ove sezone i kakva je njegova koncepcija razvoja u gradu koji još nije riješio turističke autobuse, prometne gužve i opskrbu u pješačkoj zoni, možda odgovore ponude sudionici kampanje za novu gradsku vlast.