ZADAR – Pao je promet putnika na jedinoj zadarskoj međunarodnoj liniji Zadar – Ancona, koja se lani cijelu sezonu odvijala iz nove luke u Gaženici.
Trajektom Zadar lani je prevezeno 31 149 putnika i 5 768 vozila. Godinu dana prije, u 2015. godini Jadrolinija je evidentirala na istoj liniji, s istim brodom 33 234 putnika i 6 048 vozila. Mjerilo rentabilnosti su putnici, a trošak održavanja linije teret je Jadrolinije. Zbog čega je lani manje Talijana stiglo u Zadar, to je pitanje za turističku branšu. Trendovi se mijenjaju pa tako i struktura putnika, koja je prethodnih godina bila povezana s interesom za dolazak na Zrće. Što je razlog povećanju broj vozila, je li u pitanju teretni promet, odgovore bi trebala dati možda zadarska Gospodarska komora.
Linija iz Zadra s najbližom prekomorskom lukom Ancona isključivo je sezonskog karaktera i kao takva će vjerojatno i ostati, unatoč izjavama i najavama zadarskih političara.
Tu liniju održava Jadrolinija i nitko drugi od domaćih ili inozemnih brodara nije za nju nije iskazao zanimanje posljednjih godina. Talijanski brodar SNAV je prije tri, četiri godine zadnji put održavao tu liniju samo tijekom kolovoza kada je u Italiji ferragost.
Na žalost, već godinama se nitko nije javio za održavanje te linije.- Agencija na osnovu traženih uvjeta izdaje suglasnost na osnovu koje domaći ili strani brodari mogu održavati međunarodnu liniju, doznajemo od kapetana Ivana Franičevića, ravnatelja Agenciji za obalni linijski promet. Ta će Agencija idućeg mjeseca postupno objavljivati natječaj za koncesiju na 52 državne linije koje su utvrđene odlukom Vlade. Prvi put će se na natječaj moći javiti bilo koji brodar sa zastavom zemlje iz EU.
– Za međunarodne linije nema natječaja, one su održavaju ili uspostavljaju na osnovu iskazanog interesa brodara. Oni moraju predočiti dokumente o sigurnosti plovidbe na koje mi u Agencija dajemo ili odbijamo suglasnost, kazao je ravnatelj Agencije za obalni linijski promet.