Od malena okružena umjetnošću, gospođa Elizabeth Suzana Kozina, uvijek je željela umjetnost iznijeti izvan statičnosti galerija. Na izmaku 2012 rođena je ideja - ušiti umjetničko djelo u žensku torbu.

Početkom 2013. svoj san je prenijela na papir i naručila ulje na platnu akademskog slikara te je napravljen prvi prototip.

Međutim, nije bila zadovoljna rezultatom. Pokušaji su se nastavili sve do ožujka 2015.g. kada je napravljena prva BiArtis torba koja je zadovoljavala uvjete te je tad prvi puta predstavljena javnosti kao BiArtis brand.

Biartis prvi i još uvijek jedini u svijetu izrađuje luksuzne unikatne kožne torbe sa original uljima na platnu ušivenim u torbu,bez serigrafija i printanja.Svi umjetnici, koji rade za BIARTIS, su renomirani akademski slikari.Potrebno je minimalno dva mjeseca za izradu jedne BiArtis torbe jer se sama slika suši oko 20 dana, zbog zaštitnih slojeva.

Svaku torbu prati ručno oslikani svileni šal istog autora, sa fragmentima slike, koja je ušivena u torbu kao i Certifikat. O jedinstvenosti slike sa posebnim generiranim brojem radi zaštite od kopiranja, gubljenja ili krađe. Kako BiArtis torba nije samo utilitarni predmet i atraktivan modni detalj već je umjetničko djelo, kao takva predviđena je za nasljeđivanje kao trajna vrijednost jer što je slika u torbi starija tim je vrijednost torbe vremenom veća.

Da bi vas inspirirali obavili smo razgovor s ovom posebnom umjetnicom, nama je bilo jako zanimljivo.

Što stoji iza imena BiArtis, zvuči zanimljivo i simbolično?

Ime BiArtis je osmislila moja kći Tončica Kozina koja je pohađala nadbiskupijsku gimnaziju gdje se uči Grčki i Latinski.Spojenicom Grčkog i Latinskog u prevodu dobivamo „dupla umjetnost" odnosno „snaga umjetnosti". Isto tako imali smo neopisivu sreću da ime branda BiArtis nije bilo već zauzeto pa smo ga mogli i zaštititi.

Kako ste se odlučili na tu ideju, zakoračiti uopće u nešto takvo?


Rijetko ljudi ulaze u galerije pa je onda bilo potrebno ono iz galerije „izvesti vani". Kroz ušivena ulja na platnu u torbama koje nose naše klijentice,sve su one ambasadorice BiArtis „hodajuće" galerije.

Što biste poručili kreativnim ženama koje se ne usude na privatan biznis?
Strah je samo tigar od papira kojeg treba otpuhnuti. Ljudi na kraju svog života često kažu da im je žao zbog stvari ne koje su učinili nego zbog onih koje nisu učinili. Nije ovaj život generalna proba. Sad ili nikad. Pa što ima veze i ako propadne? Pa što ima veze ako i ne uspije onako kako smo zamislili? Smatram da je lakše podnijeti taj poraz,ako je uopće to i poraz,nego razmišljati do kraja života zašto nešto niste pokušali. Davno je netko napisao da ne moraš vidjeti cijelo stepenište. Zagazi samo na prvu stepenicu. Evo to bi bila moja poruka za privatan biznis. Krenite. Normalno je da će biti straha. Normalno je da će Vas okolina osuđivati i napadati ,ali normalno je i da slijedite samo svoje srce.

Kako spojiti kreativnost i posao?


Nema ljepše stvari nego dobivati novac za ono što volite raditi.Potrebno je prvo napraviti prototip,proizvod,a onda bez imalo ustručavanja pitati druge da Vam pomognu za ono što ne znate. Oni koji vas odbiju i nisu za vas. Produžite dalje i kucajte na nova vrata. Walt Disney,kada je htio otvoriti Disneyland, odbilo ga je za kredit 48 banaka. Ali nije odustao. 49.je prihvatila. A danas znamo koje je on poznato ime u svijetu. McDonalds je započeo karijeru sa 50 godina. Strast i volja pokreću apsolutno sve. I bitno je nikada ali baš nikada ne odustajati od svojih snova.


Čuli smo da su vaše torbe izložene u poznatom muzeju. O kojem muzeju je riječ?
Od četvrtog mjeseca 2016. godine torba BiArtis je našla svoje mjesto u najpoznatijem privatnom muzeju torbi „Tassenmuseum Hendrikje" u Amsterdamu. Ovaj neobičan muzej jedan je od samo tri takva na svijetu i ujedno je najveći i najstariji. U muzeju se čuva oko 4000 eksponata koji pričaju priču o povijesti torbi i kovčega od 16. stoljeća do danas i ne mogu Vam opisati ponos kada promislim da je i BiArtis torba među njima.

Tko najviše nosi vaše torbe?

Istraživanje koje sam radila prije pokretanja posla koje mi je u biznis planu,pokazalo je npr.da prosječna Englezica godišnje potroši 35.000 kn na torbe. Pošto svi dobro znate onu: nisam toliko bogat da kupujem jeftine stvari, žene sve češće se odlučuju na jedno dugoročno ulaganje. Torba BiArtis se prenosi sa generacije na generaciju i tu u biti dame kupuju emociju. Godište žena koje najviše nose BiArtis torbu su od 30 godina pa nadalje.

Što je po vama ženstvenost, kako da žena unese svoj osobni stav kroz modu?

Žao mi je što su nas mediji toliko okupirali što je trend,š to je moda,a zanemarili osobni stil. Smatram da svaka žena,bez obzira na čuđenje ili divljenje okoline,kada pronađe svoj stil,bio on pomalo i luckast,ali ona se u tome osjeća odlično i sretno,da baš u tom trenutku ženstvenost eksplodira.

Mislite li da proizvodi u modnoj industriji vrijede onoliko koliko nam ih naplaćuju?
Đorđe Balašević je lijepo napisao u jednoj svojoj pjesmi,pri tom misleći na ženu: „Tebe je lako prodati,a teško kupiti" . Ne samo proizvodi iz modne industrije,nego bilo koji proizvod,vrijedi točno onoliko koliko su naše emocije prema tom proivodu izražene,jer vi u biti ne kupujete sam proizvod nego predmet želje.

Pišete i knjigu, recite nam nešto o njoj.

Knjiga „Zašto vas nisam razumjela" je gotova i biti će u obliku poklon knjige,a sadrži citate i misli mog viđenja ljudi i događaja oko mene, u privitku su ovog članka. Nisam ja promišljeni pisac. Kako mi dođe u trenutku zapišem misao i zato je knjiga napisana vrlo brzo u roku 3 mjeseca. Sada pišem roman složen u kratke humoristične priče o situacijama koje su mi se dogodile i događaju na mom poslovnom putu.

Koji je vaš životni moto?


Pretpostavljam da će te očekivati neku kilometarsku rečenicu o životnom motu,ali moj je samo u dvije riječi: „ Budite svoji".

Kako Zadranke mogu doći do Vaših torbi?


Vrlo jednostavno. Drage Zadranke do torbi mogu doći isto kao i Splićanke i Njujorčanke i dame iz Barcelone - kontaktiranjem preko naše web, facebook ili e mail adrese, torbe šaljemo u cijeli svijet.

Vjerujemo da smo vas malo motivirali pozitivnim mislima iz ovog članka. Hvala Elizabeth Suzani na izdvojenom vremenu za Zadrane i naš portal, a tko zna...možda se koja torba nađe i na kojoj od nas. A možda se i koja hrabro odluči spojiti posao i kreativnost.