Gabrijela Vidić asistentica je na Odjelu za turizam i komunikacijske znanosti na Sveučilištu u Zadru. Grafička dizajnerica Branka Lukić vlasnica je kreativne agencije ILLECONCEPT, specijalizirane za brendiranje malih, srednjih i velikih kompanija. Alenka Bopsić je developerica i članica Zadar developers Huba, dok je Danijela Rimanić, vlasnica tvrtke Cosmopolit media, marketinška stručnjakinja i organizatorica brojnih evenata.
Četiri poduzetne Zadranke iz različitih djelatnosti povezala je želja za stjecanjem novih znanja koju im je omogućio EU projekt enGAGING.
– U okviru projekta, tražili smo polaznike Gamification akademije. U planu su bile dvije osobe, ali ipak smo uzeli četiri jer su sve savršeno odgovarale traženim karakteristikama. Projekt enGAGING prati trendove razvoja tehnologije i usklađuje marketinške alate, rekla nam je voditeljica projekta Elma Filipović.
Projekt spaja dva, kod nas još dosta nepoznata, pojma – growthacking i gamifikacija. Gamifikacija predstavlja primjenu alata igre, dok je growth hacking inovativna marketinška strategija koja se fokusira na rast i razvoj. Njihovom kombinacijom stvaraju se uvjeti za napredovanje poduzetnika.
Cilj projekta je osposobiti poduzetničke mentore i upravo su četiri Zadranke na Gamification Akademiji, koja se održala početkom rujna u Anconi, imale priliku od svjetskih stručnjaka naučiti više o toj metodi kako bi postale mentorice.
– Kada govorimo o bilo kojem poslu, vrlo je bitno naći metodu koja će motivirati ljude da sudjeluju, bilo da se radi o zaposlenicima, kupcima, studentima…, rekla nam je Gabrijela koja će metodu i načela bazirana na igricama implementirati u nastavi.
Gamifikacija je rastući svjetski trend koji je, dodaje Alenka, osvojila velike svjetske kompanije, među ostalima Microsoft, Google, Samsung, Nike, American Express, eBay…
– Moderan je to način osvajanja tržišta i širenja ideja, koji koristi prednosti Interneta, društvenih mreža, kreativnost i eksperimentalni pristup uz analizu i korištenje prikupljenih podataka, poručuje Alenka.
Sudionici Akademije bili su iz nekoliko europskih zemalja kao što su Portugal, Velika Britanija, Bugarska, Italija i Slovenija.
– Kroz radionice smo vidjeli koliko su važni timovi ljudi u tvrtkama. Timovi mogu stimulirati scenarije koje prolazimo u igrama i primijeniti ih na “problem” koji želimo riješiti u tvrtki, rekla nam je Branka.
Vrijedno iskustvo i okolina inspirirala je i potaknula Danijelu da hrabrije krene u digitalni svijet marketinga.
– Ako krenemo od stajališta “Život je igra, posao je igra”, tada gamifikacija postaje neizostavni dio naših života, poslova i svakodnevice. Uz sve više zaduženja i obaveza, potrebno je svima uvesti novine ili ciljeve koji će djelovati motivirajuće na obavljanje svakodnevnih rutinskih zadataka, poručuje Danijela.
Osposobljene poduzetničke mentorice stečena znanja prenijet će ostalima kroz lokalne edukacije koje će se održati u narednim mjesecima.