ZADAR – Turistička zajednica Županije dobit će milijun kuna manje za udruženo oglašavanje, što će se odraziti na Ryanair, potvrdila je direktorica Mihaela Kadija. Ona je nedavno inicirala sastanak s marketinškom službom te zračne kompanije u Dublinu, kako bi ih upozorila na smanjenje budžeta za oglašavanje zadarske destinacije kod Ryanaira. Ministar turizma Antun Kliman izjavio je novinarima kako će, bez obzira tko bude na ministarskoj fotelji, projekt Ryanaira biti financijski podržan.
– Mi ćemo napraviti maksimalno moguće kao što smo radili ranije da podržimo te linije za Zadar jer je to izuzetno bitno. Vi znate da je proračun za iduću godinu jedan od najzahtjevnijih od osnutka hrvatske države. Jako će biti komplicirano ali naći ćemo načina da podupremo Ryanair jer to je ključno za zadarsku ekonomiju, za zadarski turistički proizvod. Bez toga neće ići i nemojte se bojati, sve će to biti u redu. I prošle je godine isto bilo zahtjevno, pa se našao model za rješavanje tog problema, izjavio je ministar jučer nakon prezentacije projekta Maraske.
On je jučer u Zadru proglasio svima koji su zaslužni za turističku sezonu koja je bila rekordna.
Istodobno s povećanjem brojka, Ministarstvo turizma smanjilo je za 20 milijuna kuna iznos za udruženo oglašavanje. Proporcijalno broju ostvarenih noćenja, Turistička zajednica Zadarske županije dobit će milijun kuna manje. Za udruženo oglašavanje kod Ryanaira, TZ zadarske županije, koja je ugovorna strana, izdvojila je ove godine 1.2 milijuna kuna. Ugovoreni iznos za sezonu koja još traje, a za koju je kao i do sada Zračna luka Zadar uplaćivala mjesečne akontacije, još uvijek se prikuplja. – To je neprekidni proces, kazala je direktorica Kadija, dodajući kako je prikupljanje novca na dobrovoljnoj osnovi, Nikoga se ne može prisiliti, kazala je direktorica Kadija. Ona demantira da je u uredu TZ Županije zaposlena osoba koja će se isključivo baviti prikupljanjem novca za Ryanair .
– To je u prvom planu, ali nije nam jedini projekt s kojim se bavimo, kazala je Kadija.
Problem s Ryanairom, koji je postao glavni generator gradskog turizma se nastavlja. Odgovarajući model udruženog oglašavanja ne postoji. Skupljanje novca je od samog početka trnovit i naporan proces, a nema ni jasne politike prema tom avio prijevozniku koji u Zadru ima svoju bazu i Zadar povezuje s 13 destinacija.
Iduće sezone Zadar je u planovima Ryanaira bio određen za povećanje linija, destinacija i još jednog zrakoplova u bazi, što bi značilo 30 posto veći promet.
Međutim, strategija ulaganja u turistički razvoj kod domaćina, očito ne prati visoki let Ryanaira.