ZADAR- Luka Gaženica za dvije do tri godine sasvim će drugačije izgledati, kazao nam je Đoni Štambuk, pomoćnik ravnatelja Lučke uprave Zadar (LUZ).

Čim je položen kamen temeljac, već su sutradan počeli radovi na izgradnji putničke zgrade za 30 milijuna eura. Radovi su povjereni Zajednici ponuditelja Strabag, koja je kvalitetno napravila i prve dvije faze luke. U ograđenom dijelu lučkog područja strojevi „praše", a obzirom na prostranost lučkog područja, suživot gradilišta i lučkog područja odvijaju se neometano. Rok završetak je 14 mjeseci. Do tada će Lučka uprava raspisati natječaj i Štambuk vjeruje, izabrati koncesionara koji će upravljati dijelom te putničke zgrade. O koncesionaru će ovisiti hoće li se još graditi i leteći most koji bi bio izravni spoj između putničke zgrade i putničkih brodova.

Krajem kolovoza završen je natječaj za 20-godišnju koncesiju na komercijalnu zgradu koja će se po već postojećem idejnom rješenju graditi na prostoru koji je dan u koncesiju za parkiralište. Radi se o prostoru od 9 949 metara četvornih za što je određena početna cijena od 20 kuna po kvadratu. U Lučkoj upravi doznajemo kako su dobili ponude. Koliko? Na to pitanje nismo dobili odgovor.Za sada ostaje tajna i tko je dao ponudu za koncesiju na tzv. suhu marinu. Prostor od 27000  metara četvornih uz planiranu ribarsku luku daje se u koncesiju za skladištenje i popravak brodova. Poznato je kako je na toj lokaciji Crodux dobio koncesiju za gradnju benzinske trgovine. Jedino što Lučkoj upravi za sada nije pošlo za rukom je koncesija za ribarsku luku. O njoj se govori već godinama, ribari je ističu kao nužnost, ali po svemu sudeći njima odgovora ovakvo stanje u Gaženici.

U Lučkoj upravi Zadar ipak uviđaju da se budi privatna inicijativa za korištenje potencijala nove luke koja se gradi kao državni projekt.