Već dugi niz godina u našem gradu postoji projekt Info Turista – Zadar Card popust kartica, koja nudi čitav niz popusta i raznih drugih pogodnosti u skoro 300 objekata.
Projekt je i dalje relativno nepoznat, a razlog tome je, tvrde u u Info Turistu, Turistička zajednica Grada Zadra, koja uporno već godinama ne želi biti dio ove inovativne turističke priče.
Zašto nije uspostavljena suradnja, upitali smo sadašnjeg i bivšeg direktora Turističke zajednice.
– Suradnja postoji od trenutka predstavljanja projekta Turističkoj zajednici grada Zadra na način kako smo za potrebe promocije Zadar Card-a ustupili prostor u Turističko informativnom centru s ciljem informiranja o dodatnoj turističkoj ponudi. Djelovanje turističkih zajednica temelji se na načelu opće korisnosti. TZ grada Zadra pozdravlja inicijativu i podržava sve projekte čiji prihodi bi služili i namjenski se koristili za potrebe javnog interesa u funkciji razvoja turizma i destinacije. Slijedom navedenog, s naše strane ne možemo govoriti o nedostatku suradnje TZ grada Zadra već o postupanju u skladu sa zakonskom regulativom. S naše strane itekako postoji upućenost u svjetsku praksu i primjenu City Carda kao postojećeg koncepta. Uostalom, kod nas u Hrvatskoj postoje uspješni primjeri ovakvog koncepta i projekta, koja je u konačnici usmjerena na javno dobro, a uključuje sve subjekte privatnog i javnog sektora. S tim u svezi, TZ Grada Zadra će i dalje podržavati kvalitetne projekte na opću korist svih građana i naših gostiju, zajednički odgovaraju Ante Rados i Zvonko Šupe.
Nastavno na njihov odgovor iz Info Turista poručuju kako je „gotovo nestvarno da taj odnos Turistička zajednica Grada Zadra naziva suradnjom te navode prostor u TIC-u za potrebe Zadar Card popust kartica kao znak njihove potpore”.
– Za one neupućene radi se o prostoru 20cm x 10cm koliko iznosi stalak u kojem stoje letci. Žalosno je da gospoda koja bi to trebala ne prepoznaju važnost ovog projekta na brendiranju destinacije odnosno stvaranju dodatnog turističkog proizvoda. Već godinama se vrti ista priča oko pravne nemogućnosti pa zato ovdje citiramo slovo Zakona o turističkim zajednicama koji se tiče navedene situacije kako slijedi: Stavak 4. TZ može prodavati sve osim promotivnog materijala,a Zadar Card to nije.. te stavak 5. TZ može obavljati druge poslove i zadaće od javnog interesa u funkciji razvoja turizma i destinacije koji nisu u suprotnosti s ovim Zakonom i drugim propisima. Iz navedenog je jasno tko je u pravu i tko ne poznaje elementarne Zakone. Postoji bezbroj mogućnosti kako se naša suradnja pravno može regulirati kao što je regulirana s točno 14 Turističkih zajednica u našoj županiji. No, kao što smo već rekli tko hoće nađe način, tko neće traži razlog, odgovorio im je Davor Červar iz Uprave Info Turista.
Napominje da afirmacijom Zadar card popust kartice koristi imaju svi: od gostiju koji dobijaju jednu dodatnu vrijednost, destinacije koja brendira svoje posebnosti pa sve do onog malog obrta, restorana, suvenirnice, izleta ili trgovine koji su sastavni dio programa koji traži malo a daje jako puno.
– To su brzo prepoznale skoro sve Turističke zajednice u županiji koje su sastavni dio projekta, osim naravno Turističke zajednice Grada Zadra koja valjda jedina poznaje Zakon i koja uporno odgovornost za nastalu situaciju prebacuje na Grad Zadar.
Dodaje kako zahtjevi Info Turista za suradnjom nisu bili nerealni.
– Gospodo iz Turističke zajednice Grada Zadra mi nikad nismo imali nerealne financijske zahtjeve poput nekih sumnjivih projekata upitne kvalitete koji se debelo sufinanciraju s Vaše strane, mi naglasak stavljamo na podršku, odnosno suradnju koja bi trebala osigurati marketinšku i logističku potporu odnosno da zajednički operativno djelujemo. Ako je stalak u Turističko informativnom centru dovoljan kao znak Vaše potpore projektu koji se već 5 godina razvija bez Vaše pomoći onda to puno govori o Vašoj brizi za opću korist svih građana i naših gostiju kao što navodite u priopćenju. Da ste malo upućeniji u turistička zbivanja znali bi samo jedan mali primjer uspješne afirmacije slične kartice koju već godinama provode TZ Grada Crikvenica i TZ Novog vinodolskog, kartice koju godišnje koristi 10 000 gostiju a da ne spominjemo primjere poput Dubrovnik Carda. Nevjerojatno je da jedan od najkompleksnijih i najkvalitetnijih turističkih projekata u zadnje vrijeme u našem gradu i županiji koji bi u konačnici doveo do konkretnih pomaka u svim segmentima turističkog proizvoda nailazi na ovakvo nerazumijevanje institucije koja bi bila trebala biti sretna da je netko drugi razvio nešto što je ona već odavno trebala.
Gospodo imate priliku pokazati koliko Vam je stalo do javnog interesa na koji se pozivate. Možda po prvi put imate priliku u praksi pokazati Vašu brigu za cjelokupni doživljaj Zadra i Zadarske regije na zadovoljstvo brojnih subjekata turističke djelatnosti s našeg područja a posebno gostiju i stanovnika grada Zadra. Mislim da im to itekako dugujete…, poručuje Červar.